Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kardiyovasküler Biyomekanik ve Kan Dolaşımı | BMM 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ÖZACAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kalp ve Damar sistemi hastalıkları, fizyolojisi, fizyopatolojileri ve hastalıkları tanılarında ve tedavisinde sık kullanılan cihazları ve hastalıkların malzeme ve cihaz bazlı tedavilerini tanımak. |
Dersin İçeriği | Kalp ve Damar Sistemi Anatomi, Fizyoloji ve Hastalıkların Fizyopatolojine Giriş, Doğumsal Kalp Hastalıkları Tedavisinde Biyomedikal Malzemeler, Kalp Damar Hastalıklarında Balon ve Stentler:Uygulamalı, Kalp Damar Hastalıklarında Pıhtı Eritme, Aterektomi, Tanısal ve Tedavi Amaçlı Kateterler, Teller ve Damar Onarım Sistemleri: Uygulamalı, Damar Hastalıklarında Yeniden Daralma ve Tromboz, Mitral İnoue Balon ve Aort Koarktasyonu Malzemeleri Uygulamalı Anlatımı, Kalp Kapakları tanıtımı ve uygulama örnekleri, Mitral Kapak Yetersizliği Tedavisi Malzemeleri ve Uygulama Örnekleri, 9. Kalp Pilleri ve Kalp Ritmi, Kalp Şok Cihazları, Aterogenez ve hemostaz, Restenoz Tedavisinde Kullanılan Teknolojiler, Aort Hastalıkları Malzemelerine Giriş. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyomalzemeler ve spesifik olarak kardiyovasküler biyomalzemeleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Biyomalzemelerin yüzeyini modifiye edebilir ve malzemeleri karakterize edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Biyomalzemeleri, kardiyovasküler sistemde kullanılabilecek şekilde biyouyumluluğunu arttırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Kan ve kan dolaşımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olarak uygun biyomalzemeyi üretebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Kardiyovasküler sistemin yabancı cisimlere nasıl tepki verebileceğiyle ilgili bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalp ve Damar Sistemi Anatomi, Fizyoloji ve Hastalıkların Fizyopatolojine Giriş | Konu ile ilgili literatür taraması |
2 | Doğumsal Kalp Hastalıkları Tedavisinde Biyomedikal Malzemeler. | Konu ile ilgili literatür taraması |
3 | Kalp Damar Hastalıklarında Balon ve Stentler:Uygulamalı | Konu ile ilgili literatür taraması |
4 | Kalp Damar Hastalıklarında Pıhtı Eritme, Aterektomi, Tanısal ve Tedavi Amaçlı Kateterler, Teller ve Damar Onarım Sistemleri: Uygulamalı. | Konu ile ilgili literatür taraması |
5 | Damar Hastalıklarında Yeniden Daralma ve Tromboz | Konu ile ilgili literatür taraması |
6 | Mitral İnoue Balon ve Aort Koarktasyonu Malzemeleri Uygulamalı Anlatımı | Konu ile ilgili literatür taraması |
7 | Kalp Kapakları tanıtımı ve uygulama örnekleri. | Konu ile ilgili literatür taraması |
8 | Mitral Kapak Yetersizliği Tedavisi Malzemeleri ve Uygulama Örnekleri. | Konu ile ilgili literatür taraması |
9 | ara sınav haftası | Konu ile ilgili literatür taraması |
10 | Kalp Pilleri ve Kalp Ritmi. | Konu ile ilgili literatür taraması |
11 | Kalp Şok Cihazları | Konu ile ilgili literatür taraması |
12 | Aterogenez ve hemostaz. | Konu ile ilgili literatür taraması |
13 | Restenoz Tedavisinde Kullanılan Teknolojiler | Konu ile ilgili literatür taraması |
14 | Aort Hastalıkları Malzemelerine Giriş. | Konu ile ilgili literatür taraması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
2 | Mühendislik ve biyoloji ara yüzeyindeki problemlerin çözümüne ileri matematiği uygulama yeteneği | X | |||||
4 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | |||||
6 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|
1 | Biyomalzemeler ve spesifik olarak kardiyovasküler biyomalzemeleri öğrenir | 5 | |||
2 | Biyomalzemelerin yüzeyini modifiye edebilir ve malzemeleri karakterize edebilir | 5 | |||
3 | Biyomalzemeleri, kardiyovasküler sistemde kullanılabilecek şekilde biyouyumluluğunu arttırabilir. | 5 | 5 | ||
4 | Kan ve kan dolaşımı ile ilgili konularda bilgi sahibi olarak uygun biyomalzemeyi üretebilir | 5 | |||
5 | Kardiyovasküler sistemin yabancı cisimlere nasıl tepki verebileceğiyle ilgili bilgi sahibi olur | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |