Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gebelikte Obstetrik Olmayan Cerrahi | EBE 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK AYGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. DİLEK AYGİN, Dr.Öğr.Üyesi HANDE CENGİZ AÇIL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gebelikte obstetrik olmayan cerrahi hastalıkları ve bakımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma, bu hastadaki sorunları saptayabilme, planlamaya uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Gebelikte obstetrik olmayan cerrahi hastalıkları bilgisine ilişkin temel kavramların öğrenilmesini takiben, cerrahi hastanın bakımının yürütülmesi, homeostazisin sürdürülmesi için gerekli olacak
teorik bilgilerin kazandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cerrahi hastalıklarına ilişkin temel kavramları tanımlar. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Ameliyat olacak gebenin ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Gebelikte Görülen Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, |
4 | Gebelikte uygulanan cerrahi prosedürlere ait komplikasyonların belirti, bulgu, tanı yöntemlerini ve tedavisini açıklar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, |
5 | Gebelikte uygulanan cerrahi prosedürlerle ilgili sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, |
6 | Gebelikte anestezi uygulamalarına ilişkin bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cerrahide Temel Kavramlar | |
2 | Gebelikle İlgili Olmayan Cerrahi Uygulanan Gebe Hastanın Bakımı (Ameliyat Öncesi- Sırası-Sonrası) | |
3 | Gebelikte Obstetrik Olmayan Cerrahi için Ameliyathane Kurulumu ve Hasta Pozisyonlandırma | |
4 | Gebelikle İlgili Olmayan Cerrahi Girişimlerinde Anestezi | |
5 | Gebelikte Tıbbi Komplikasyonlar | |
6 | Gebelikte Travma ve Cerrahi Tedavi | |
7 | Gebelikte Akut Apandisit | |
8 | Gebelikte Kolelitiazis, Kolesistit ve Kolesistodokotomi | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Gebelikte Gastrointestinal (GI) Kanama için Üst ve Alt Endoskopi | |
11 | Gebelikte Meme Ameliyatı | |
12 | Gebelikte Nöroşirurji | |
13 | Gebelikte Ürolojik Cerrahi | |
14 | Gebelikte Ortopedik Cerrahi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Non-Obstetric Surgery During Pregnancy, 2019 A Comprehensive Guide Editors: Nezhat, C.H., Kavic, M.S., Lanzafame, R.J., Lindsay, M.K., Polk, T.M. (Eds.) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |