Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Determınıstıc Models In Operatıonal Research | ENM 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HALİL İBRAHİM DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | deterministic models in operational research will be taught. Linear programming models will be explained, simplex, dual simplex, big-M method, and Two phased methods will be explained. Duality will be covered. Sensitivity analysis and optimization software will be taught. Integer programming models will be explained. Transportation models will be covered |
Dersin İçeriği | Linear programming models Graphical solutions Modelling linear problems simplex algorithm dual simplex algorithm big-M method, and Two phased methods Sensitivity analysis and optimization software Integer programming models Assignment models Transportation models |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Graphical solution will be learnt | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Modelling will be learnt | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Primal simplex will be learnt | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Dual simplex will be learnt | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Duality will be learnt | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Sensitivity Analaysis will be learnt | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | Integer Programming will be learnt | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | Transportation Modelling will be learnt | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | INTRODUCTION | |
2 | GRAPHICAL SOLUTION | |
3 | MODELLING | |
4 | MODELLING | |
5 | PRIMAL-SIMPLEX | |
6 | PRIMAL-SIMPLEX | |
7 | DUALITY | |
8 | SENSITIVITY ANALYSIS | |
9 | MIDTERM | |
10 | SENSITIVITY ANALYSIS | |
11 | DUAL-SIMPLEX | |
12 | INTEGER PROGRAMMING | |
13 | INTEGER PROGRAMMING | |
14 | TRANSPORTATION PROBLEMS |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | COURSE BOOK Operations research : Applications and Algorithms / Wayne L. Winston
REFERENCES 1. Introduction to management science / Bernard W. Taylor 2. Operations research an introduction / Hamdy A. Taha
3. Introduction to Operations research/ Hillier and Lieberman |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Graphical solution will be learnt | ||||||||||||
2 | Modelling will be learnt | ||||||||||||
3 | Primal simplex will be learnt | ||||||||||||
4 | Dual simplex will be learnt | ||||||||||||
5 | Duality will be learnt | ||||||||||||
6 | Sensitivity Analaysis will be learnt | ||||||||||||
7 | Integer Programming will be learnt | ||||||||||||
8 | Transportation Modelling will be learnt |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |