Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Applıed Engıneerıng Mathematıcs | ENM 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | This course aims to obtain working knowledge on the use of the MATLAB software environment in solving engineering problems, including programming and numerical analysis techniques. |
Dersin İçeriği | Fundamental knowledge and practical skills will be given to use MATLAB effectively in technical numerical calculations and visualization. Within the scope of the course, students will solve a real engineering problem and prepare an article. The course will focus on vectors, matrices, data analysis, logic functions, mathematical functions, loop and conditional statements, algorithms and programming, curve fitting, linear and non-linear equation systems, numerical optimization through MATLAB software. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Able to use fundamental features of MATLAB as a programming tool and easily handle the software. | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Apply numeric techniques and computer simulations to solve engineering-related problems. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Apply a top-down, modular, and systematic approach to design, write, test, and debug sequential MATLAB programs to achieve computational objectives. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Demonstrate understanding and use of fundamental data structures (classes). | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Create and control simple plot and user-interface graphics objects in MATLAB. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Learns about strings, matrices and their usage. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 | Analyze, model, solve and interpret various engineering problems with MATLAB. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Course introduction, Introduction to MATLAB | |
2 | MATLAB files and file management, Data management | |
3 | Arrays: Vectors and matrices, Operations on arrays | |
4 | Loop and condition statements | |
5 | Algorithm and programming | |
6 | Functions | |
7 | Graphics | |
8 | Polynomials, curve fitting and interpolation | |
9 | Basic statistics and data analysis | |
10 | Numerical analysis applications | |
11 | Symbolic operations | |
12 | Graphical interface | |
13 | Paper Presentations | |
14 | Paper Presentations |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Applied Engineering Mathematics Lecture Presentations |
Ders Kaynakları | 1. Turk, I., "Practical MATLAB With Modeling, Simulation, and Processing Projects", 2019. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Able to use fundamental features of MATLAB as a programming tool and easily handle the software. | ||||||||||||
2 | Apply numeric techniques and computer simulations to solve engineering-related problems. | ||||||||||||
3 | Apply a top-down, modular, and systematic approach to design, write, test, and debug sequential MATLAB programs to achieve computational objectives. | ||||||||||||
4 | Demonstrate understanding and use of fundamental data structures (classes). | ||||||||||||
5 | Create and control simple plot and user-interface graphics objects in MATLAB. | ||||||||||||
6 | Learns about strings, matrices and their usage. | ||||||||||||
7 | Analyze, model, solve and interpret various engineering problems with MATLAB. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 4 | 5 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |