Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | IME 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | ||
Önerilen Seçmeli Dersler | ||
Dersin Dili | Türkçe | |
Dersin Seviyesi | Lisans | |
Dersin Türü | Zorunlu | |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI, | |
Dersin Yardımcıları | ||
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | |
Dersin Amacı | Matematik eğitimi ile ilgili öğretme-öğrenme yaklaşımlarının tanıtılması ve değerlendirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Matematik öğretimi ve öğrenmenin önemini açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | Matematik derslerinin öğretilmesi esnasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri saptama ve analiz etme. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
4 | Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımları uygulama | Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Matematik Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar hazırlayabilme | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası | |
2 | Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı | |
3 | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | |
4 | Matematik öğretiminde temel beceriler | |
5 | Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | |
6 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları | |
7 | Matematik öğretiminde uygun yöntem ve ortamların kullanımı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri | |
10 | Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış | |
11 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | |
12 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | |
13 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | |
14 | Sınıf-içi uygulama örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | X | |||||
5 | Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
7 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | X | |||||
9 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
10 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | X | |||||
11 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir. | X | |||||
12 | Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir | X | |||||
13 | Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | X | |||||
14 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | X | |||||
15 | Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
16 | Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | X | |||||
17 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematik öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları bilme | |||||||||||||||||
2 | Matematik öğretimi ve öğrenmenin önemini açıklama | |||||||||||||||||
3 | Matematik derslerinin öğretilmesi esnasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri saptama ve analiz etme. | |||||||||||||||||
4 | Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımları uygulama | |||||||||||||||||
5 | Matematik Öğretimi derslerinde kullanabilecekleri örnek etkinlikler ve uygulamalar hazırlayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |