Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karakter ve Değer Eğitimi | EBB 014 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | The character and values education course aims to make sense of basic concepts such as morality, ethics, value, character and temperament to gain awareness of the necessity of value education and to make practices within the framework of theoretical foundations to contribute to raising individuals who have adopted universal values.
|
Dersin İçeriği | Basic concepts related to character and value education, character development and education, family environment and school in character development, value definition and classification, sources of values, reasons for values education, approaches used in character and value education, culture of living together in character and value education, character and value education in terms of educational philosophy and goals, values education practices and research in Turkey and the world, teacher as a role model in character and value education.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karakter ve değer eğitimine temel oluşturacak kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Karakter ve değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | Karakter ve değer eğitimine ilişkin yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Farklı yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanarak karakter ve değer eğitimine yönelik uygulamalar tasarlar. uygulamalar ta | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Karakter ve değer eğitiminin gerekçeleri | |
3 | Karakter gelişimi ve eğitimi | |
4 | Karakter gelişiminde aile, çevre ve okul | |
5 | Değer tanımı ve sınıflandırılması | |
6 | Değerlerin kaynakları ve karakter ve değer eğitiminde birlikte yaşama kültürü | |
7 | Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi | |
8 | Türkiye’de ve Dünya'da değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Öğretim programlarında değerler | |
11 | Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler | |
12 | Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler | |
13 | Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma. | |
14 | Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Atepe. V & Gündüz, M. (2019). Character and Value Education. Ankara: Pegem Publishing. Aydın, M. Z. & Gürler, Ş. A. (2012). Values Education at School. Ankara: Nobel Publications. Ersoy, A. F. & Ünüvar, P. (2019). Character and Values Education. Ankara: Anı Publishing. Genç, S. Z. & Beldag, A. (2019). Character and Value Education. Ankara: Pegem Publishing. Gungor, E. (2000). Studies on the Psychology of Values. Istanbul: Otuken Publications. Murat, M. & Yilmaz, E. (2022). Character and Value Education. Istanbul: Undergraduate Publishing. Ekşi, H. & Katılmış, A. (2016). Values Education with Application Examples. Ankara: Nobel Publications. Dilmaç, B. & Bircan, H. H. (2014). Values and the Psychology of Values. Ankara: Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Karakter ve değer eğitimine temel oluşturacak kavramları açıklar. |
2 | Karakter ve değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. |
3 | Karakter ve değer eğitimine ilişkin yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Farklı yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanarak karakter ve değer eğitimine yönelik uygulamalar tasarlar. uygulamalar ta |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |