Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tipografi GIT 206 4 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. MURAT ERTÜRK
Dersi Verenler Doç. MURAT ERTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Görsel iletişim tasarımında tipografinin işlevini öğrenmek, uygulama becerisi edinmek.

Dersin İçeriği

Tasarımın unsurlarından birisi olan tipografiyi verilen projeye uygun farklı teknik ve yaklaşımlarla uygulamak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarım tipografi ilişkisini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Tipografiyi bir tasarım görseli olarak algılamak Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım,
3 Tipografik görselin oluşum sürecini yönetmek Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Tipografiyi görsel bir öğe olarak tasarımda konumlandırmak Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Yaratıcı çözüm ve alternatifler üretmek Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
6 Kazanımları özgün çalışmalara aktarmak Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
7 Tipografik uygulamayı kavramak ve tasarım alanında uygulama becerisi edinmek Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması
2 Yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin araştırılması ve belirlenmesi
3 Proje I
4 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
5 Proje teslimi ve değerlendirme
6 Proje II
7 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
8 Proje teslimi ve değerlendirme
9 Proje III
10 Projenin geliştirilmesi ve planlanması
11 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi
12 Proje uygulamaları
13 Proje teslimi ve değerlendirme
14 Portfolyo kritik ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Paul Harris ve  Gavin Ambrose, Görsel Tipografi Sözlüğü, Literatür Yayıncılık, 2014

Paul Harris ve  Gavin Ambrose, Grafik Tasarımda Tipografi, Literatür Yayıncılık, 2014

Emre Becer, Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitapevi, 2016

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek.
2 Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek.
3 Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek.
4 Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek.
5 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
6 Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek.
7 Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak.
8 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak.
9 Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak.
10 İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek.
11 Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek.
12 Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
13 Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
14 Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek.
15 Estetik farkındalığa sahip olabilmek.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
2. Proje / Tasarım 25
3. Proje / Tasarım 25
1. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 172
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,88
Dersin AKTS Kredisi 5