Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce ING 291 3 4 + 0 4 4
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler

---

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR
Dersi Verenler Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK, Öğr.Gör. TUBA PELİN ÖRS, Öğr.Gör. BERRİN YILDIZ KANYILMAZ, Öğr.Gör. ÖZLEM ŞİMŞEK, Öğr.Gör.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN, Öğr.Gör. YASEMİN OCAK KOYUNCU, Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ, Öğr.Gör. NERMİN KICIR, Öğr.Gör. NURDAN KARASU, Öğr.Gör. GÜL TÜRKMEN, Öğr.Gör. HÜLYA YILMAZ ÇAMUR,
Dersin Yardımcıları

Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin; "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede;
- Temel dilbilgisine sahip olmaları,
- Dinlediklerini anlamaları,
- Karşılıklı konuşabilmeleri,
- Okuduğunu anlamaları,
- Kendini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
2 Kısa net iletileri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
3 Kısa, günlük metinleri kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
4 Basit, günlük sohbetlere katılır Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
5 Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
6 Kısa, basit notlar ve iletiler yazar Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 To be (am,is,are) Sahiplik, Tekil çoğul, İşaret zamirleri, Ülkeler uyruklar Ders Kitabı 1. Ünite
2 Yer ve zaman edatları, Would like Ders Kitabı 2. Ünite
3 Geniş zaman Ders Kitabı 3. Ünite
4 Tekrar Ders Kitabı 1-3. Ünite
5 a-an-the, Sayılabilir sayılamaz Ders Kitabı 4. Ünite
6 Şimdiki Zaman Ders Kitabı 5. Ünite
7 Can (-ebilmek), Have to-Has to (zorunluluk), Geniş zaman ve Şimdiki zaman karşılaştırması Ders Kitabı 6. Ünite
8 Tekrar Ders Kitabı 4-6. Ünite
9 Vize haftası -
10 Geçmiş zaman: was-were, went Ders Kitabı 7. Ünite
11 Nesne zamiri, Karşılaştırma sıfatları Ders Kitabı 8. Ünite
12 Should (tavsiye) , Could (-ebilmek) , Be going to (gelecek) Ders Kitabı 9. Ünite
13 Tekrar Ders Kitabı 7-9. Ünite
14 Karşılaştırma, Too-Enough Ders Kitabı 10. Ünite
Kaynaklar
Ders Notu

Online Ders İçeriği, Ders Anlatımlı Haftalık Videolar, PDF Ders Notları

Ders Kaynakları

[1] Top Notch-1
[2] Essential Grammar in Use
[3] Oxford University Press Dictionary

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek.
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek.
4 İlk ve Acil Yardım alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi alarak sorumluluk alabilme becerisi kazanmak.
6 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazışı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisi kazanmak.
7 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme becerisi kazanmak.
8 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak.
10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olmak.
11 Bedensel ve ruhsal sağlığını koruyabilme ve en üst düzeyde tutabilme bilinci kazanmak.
12 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olmak.
13 Alan terminolojisini etkin kullanabilme becerisi kazanmak.
14 Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme becerisi kazanmak.
15 Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4