Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Prıncıples Of Marketıng | ISL 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İnsan yaşamının ayrılmaz bir parçası olan pazarlama olgusunun ne olduğu, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkelerin neler olduğu, pazarlama karması, ve pazarlama performansının incelenmesi ve öğrencilere anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama ile ilgili temel ilkeler incelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
6 | Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder. | Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirir, analiz eder ve rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirir. | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
9 | Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamaya giriş ve Pazarlamanın İşletmedeki Rolü | |
2 | Pazarlama çevresi ve Pazar fırsatlarının izlenmesi | |
3 | Tüketici ve Tüketici davranışları | |
4 | Pazarlama bilgi sistemi ve Bilgi Kaynakları | |
5 | Pazar bölümlendirme, Hedef Pazar seçimi ve Konumlandırma | |
6 | Pazarlama Karması ve Ürün Kavramı | |
7 | Pazarlama Karması ve Hizmet Kavramı | |
8 | Fiyat ve Fiyatlandırma | |
9 | Pazarlama İletişimi ve Tutundurma Karması | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Dağıtım Kanalları | |
12 | Uluslararası Pazarlama | |
13 | Pazarlama Kontrolü | |
14 | Pazarlama Etiği ve Sosyal Sorumluluk |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Remzi ALTUNIŞIK, Şuayib ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, 6 baskı. |
Ders Kaynakları | Cemal YÜKSELEN, Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |