Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Tasarım Atölyesi II | SRM 504 | 0 | 6 + 0 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Endüstriyel uygulama ve tasarım malzemesi olarak seramiği değerlendirebilecek bilinci oluşturmak ve malzemenin tüm üretim aşamalarına vakıf olmak. |
Dersin İçeriği | Seramik endüstrisindeki gelişmeleri ve yenilikleri aktarmak. Geleneksel ve yeni üretim metodlarını harmanlayarak, yeni tasarımlar önermek ve uygulamak. Tasarımdan üretime kadar geçen tüm aşamalara vakıf olmaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Endüstriyel Seramik, Seramik Tasarımı, Tasarım, Tasarım-Kültür İlişkilerini içeren tüm literatür kaynakları dersin kaynaklarını oluşturmaktadır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | ||||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | ||||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|