Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi | MYU 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER UYGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖZER UYGUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlgili Ana Bilim Dalındaki öğrencilere Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi konusunda uygulamaya dönük örneklerle bilgiyi vermek |
Dersin İçeriği |
Tedarik Zinciri(TZ) , Lojistik, Satınalma, Üretim Planlama, Envanter Yönetimi, Büyük Mağazacılık, Dağıtım, Müşteri. Uygulamadan örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi bilgisini uygulamaya dönük olarak bilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenilen bilgileri uygulayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Tedarik Zinciri ve Lojistik arasındaki ilişkiyi bilme | ||
4 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Sistemini Örnek Olaylar yardımıyla kavramak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik Zinciri(TZ) , Lojistik , TZ Yönetimi | 1. Hafta Sunusu |
2 | Lojistik Elemanları-Amacı-Adımları , Lojistikte Gelişmeler | 2. Hafta Sunusu |
3 | TZ Yönetiminin Amacı , Faaliyetleri, Değişimlerin Yönetimi | 3. Hafta Sunusu |
4 | Müşteriyi-Ürünleri-Süreci-Bilgi Akışını Anlama | 4. Hafta Sunusu |
5 | Performans Göstergeleri | 5. Hafta Sunusu |
6 | Satınalma, Satınalmada Gelişmeler, Satınalma Süreci | 6. Hafta Sunusu |
7 | Tedarikçi Belirsizliğinin Elemanları, Tedarikçi Seçimi, Satınalmada eğilimler | 7. Hafta Sunusu |
8 | Satış Tahmini, Talepdeki Belirsizlikler,Satış Bileşenleri, Satış Tahmin Yöntemleri | 8. Hafta Sunusu |
9 | Hızlı Satış Tahmininin Önemi, Bir Amaç Olarak Üretim,Sipariş Alma | 9. Hafta Sunusu |
10 | Üretim Planlama Kontrol, Malzeme Taşıma Yönetimi-Tasarımı-Bileşenleri | 10. Hafta Sunusu |
11 | Maliyet-etkin taşıma araçları, büyük mağazacılık | 11. Hafta Sunusu |
12 | Envanter yönetimi-maliyetleri-tipleri,emniyet stoğu | 12. Hafta Sunusu |
13 | DağıtımFonksiyonları,DağıtımKararları, Dağıtım Mağazaları, Dışkaynaklara Yönelme | 13. Hafta Sunusu |
14 | Müşteri Ne arar? Ne ister? Birikimi nedir? Hizmette Sorunlar | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Cemalettin Kubat, Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi Ders notları |
Ders Kaynakları |
1. Bernard W. Taylor III, ”Production Management” |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |