Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Grafikleri ve Uygulamaları | BSM 629 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN VARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik ve Elektronik Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği alanlarında çalışma yapan lisansüstü öğrencilerine tez ve proje çalışmalarında faydalı olması amacıyla önerilmiştir. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar Grafikleri ve Uygulama Perspektiflerinin belirlenmesi, Bilimsel Veri Görselleştirme Uygulamalarının tanıtılması, Aktüatör ve Sensör Arayüzleri ve Bilgisayar Grafikleri, Geometrik Hesaplamalar,Rendering Algoritmalarının tanıtılması,Gerçek Zamanlı Rendering İşlemleri ve GPU Hesaplamalarının yapılması,Hareket Algoritmaları ve Çarpışma Tespitleri, Fizik Motorları ve Bilgisayar Grafikleri, Sanal Gerçeklik Araçları ve Dilleri, Eğitim ve Öğretim Amaçlı Modelleme ve Benzetim Prensipleri, İleri Kullanıcı Arayüzleri Hazırlama Prensiplerinin tanıtılması, Bilgisayar Grafikleri ve Mühendislik Uygulamalarının tanıtılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Veri Görselleştirme Uygulamalarının tanıtılması | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | Gerçek zamanlı rendering uygulamalarında tasarım prensiplerinin tanıtılması ve örnek uygulamalar | Anlatım, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Aktüatör ve sensörler için grafik arayüzlerinin oluşturulması uygulamaları | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
4 | Aktüatör Arayüzleri ve Bilgisayar Grafikleri | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, |
5 | Gerçek Zamanlı Rendering İşlemleri ve GPU Hesaplamaları | Anlatım, | Sınav, |
6 | Bilgisayar Grafikleri ve Mühendislik Uygulamaları | Anlatım, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Grafikleri ve Uygulama Perspektifleri | |
2 | Bilimsel Veri Görselleştirme Uygulamaları | |
3 | Bilimsel Veri Görselleştirme Uygulamaları | |
4 | Aktüatör Arayüzleri ve Bilgisayar Grafikleri | |
5 | Sensör Arayüzleri ve Bilgisayar Grafikleri | |
6 | Geometrik Hesaplamalar | |
7 | Rendering Algoritmaları | |
8 | Gerçek Zamanlı Rendering İşlemleri ve GPU Hesaplamaları | |
9 | Hareket Algoritmaları ve Çarpışma Tespitleri | |
10 | Fizik Motorları ve Bilgisayar Grafikleri | |
11 | Sanal Gerçeklik Araçları ve Dilleri | |
12 | Eğitim ve Öğretim Amaçlı Modelleme ve Benzetim Prensipleri | |
13 | İleri Kullanıcı Arayüzleri Hazırlama Prensipleri | |
14 | Bilgisayar Grafikleri ve Mühendislik Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Visual Perception from a Computer Graphics Perspective Hardcover, William Thompson (Author), Roland Fleming (Author), Sarah Creem-Regehr (Author), Jeanine Kelly Stefanucci (Author) 2.Real-Time Rendering, Third Edition Hardcover with Tomas Akenine-Moller (Author), Eric Haines (Author), Naty Hoffman (Author) 3.Computer Graphics: Principles and Practice (3rd Edition) Hardcover , John F. Hughes (Author), Andries van Dam (Author), Morgan McGuire (Author), David F. Sklar (Author), 4.3D Math Primer for Graphics and Game Development, 2nd Edition Hardcover 5.Game-Engine-Architecture,Jason-Gregory 6. Introduction to Scientific Visualization , Helen Wright,Springer,2007 7. Scientific Visualization: The Visual Extraction of Knowledge from Data Series: Mathematics and Visualization, Bonneau, Georges-Pierre, Ertl, Thomas, Nielson, Gregory (Eds.),2006,Springer 8. The Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte 9. Information Graphics, Sandra Rendgen, Julius Wiedemann 10. Computer Graphics: Geometric Modeling,Leonidas Guibas 11. http://www.mosaic-industries.com/interfacing-to-sensors-and-actuators.html 12. http://www.mosaic-industries.com/Products/GUI/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Proje / Tasarım | 20 |
3. Proje / Tasarım | 20 |
4. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 4 | 12 | 48 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |