Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | SAY 402 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILDIRIM, Prof.Dr. CEMAL SEZER, Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT, Doç.Dr. HARUN KIRILMAZ, Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ, Doç.Dr. SEMA AKPINAR, Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencinin bitirme projesi olarak seçilen konuda istenilen mesleki bilgi ve beceri düzeyine ulaşması, danışman öğretim üyeleri nezaretinde yürütülen projeyi bilimsel kurallara göre araştırması, rapor yazması ve hazırlanan projeyi jüri karşısında savunmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste öğrenci, lisans eğitimi boyunca edindiği bilgi ve becerileri sağlık yönetimi ile ilgili konularda akademik bir çalışma yapmak için kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireysel araştırma yeteneği kazanır | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
2 | Seçeceği bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olur | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
3 | Alanındaki sorunları saptar ve çözer | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
4 | Verileri analiz eder ve yorumlar | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
5 | Çalışmasını raporlayabilir | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
6 | Hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme çalışması konusunun belirlenmesi | |
2 | Literatür taraması ve yazımı, Verilerin toplanması | |
3 | Literatür taraması ve yazımı, Verilerin toplanması | |
4 | Literatür taraması ve yazımı, Verilerin toplanması | |
5 | Literatür taraması ve yazımı, Verilerin toplanması | |
6 | Literatür taraması ve yazımı, Verilerin toplanması | |
7 | Verilerin toplanması ve Yöntemin yazımı | |
8 | Verilerin analizi, Bulguların yazımı | |
9 | Verilerin analizi, Bulguların yazımı | |
10 | Tartışma, Sonuç ve Önerilerin yazımı | |
11 | Tartışma, Sonuç ve Önerilerin yazımı | |
12 | Tartışma, Sonuç ve Önerilerin yazımı | |
13 | Bitirme çalışmasının sonlandırılması ve Benzerlik oranının öğrenilmesi | |
14 | Bitirme çalışmasının sonlandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Bitirme Çalışması Yazım Kılavuzu, https://sy.sakarya.edu.tr/sites/sy.sakarya.edu.tr/file/bitirme_calismasi_kilavuzu_taslagi.pdf |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık yönetimi alanına özgü yetkinlikler kazandırmak | X | |||||
2 | Sağlık sektöründe inovasyon ve girişimcilik özellikleri kazanmak | X | |||||
3 | Etkili, sözlü ve yazılı iletişim ve profesyonel sunum yapmak | X | |||||
4 | Güncel sağlık yönetim bilgilerine erişmek/ulaşmak ve ekip arkadaşlarına aktarma becerisi kazanma | X | |||||
5 | Örgütsel verileri analiz etmek | X | |||||
6 | Liderlik vasıflarını güncel sorunların çözümünde kullanmak | X | |||||
7 | Sağlık ekosisteminin gerektirdiği sorumluluk bilincine sahip olmak | X | |||||
8 | Sağlık hizmeti sunumunda yasal ve etik davranışlarda bulunmak | X | |||||
9 | Sağlık hizmetleri sunumunu etkileyen küresel bağlamı değerlendirmek | X | |||||
10 | Küresel sağlık hizmetlerindeki gelişimi kavramak/anlamak/yorumlamak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
4. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 15 | 240 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |