Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yerbilimlerinde Uygulamalı Fiziksel Modelleme | JFM 451 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET DİNÇER KÖKSAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tüm bilim dallarında ve mühendislik disiplinlerinde olduğu gibi Yerbilimlerinde de özellikle yapısal jeolojik ve tektonik yapıların gerçek anlamda öğrenilebilmesi,kavramsal, analitik, sayısal ya da deneysel yöntemlerle mümkündür. Lisans derslerinde öğrenciye sınırlı yöntemlerle tanıtılan jeolojik yapıların, deneysel olarak öğrenci tarafından bizzat laboratuvarda oluşturularak gerçekleştirilmesi, kalıcı öğrenme saglamaktadır. Universitemizde kurullan ülkemizin bilinen ilk ve tek Tektonik Modelleme Laboratuvarı, gelişmiş üç boyutlu görüntüleme ve analiz teknikleriyle konuyu ve ilgili jeolojik/tektonik kavramları gerçekten anlamak isteyen öğrenciler için büyük bir fırsat olup, bu ders ile süreklilik sağlanması ve yuksek Lisans düzeyinde sürecin devamı hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Giriş, Tanıtım, Ders işleme yöntemi, Tektonik Modelleme Laboratuvarı kısa tanıtım, Yerbilimleri tanımlar, Dallar, Fiziksel jeoloji, Tektonik, Mühendislik Jeolojisi, Fiziksel Modelleme kavramı, Yapılan çalışmalar, Projeler, Yayınlar, Araştırmacılar, Merkezler, Laboratuvarlar (Türkiye ve Dünya), modellemede ortak çalışılan mühendislik disiplinleri (Elektrik, Elektronik, Makine, Bilgisayar, Matematik, Fizik, Jeofizik, Malzeme). Malzeme türleri, Mühendislikte ve Yerbilimlerinde Hareket, Yapı, Biçim Değiştirme kavramları, Sıkıştırma, Çekme, Kesme/Kayma/Makaslama, Çatlaklar, Kırıklar, Kıvrımlar, Faylar, Genel tanımlar, Türkiye ve Dünyadan örnekler, çizim çalışması. Malzeme türleri, Mühendislikte ve Yerbilimlerinde Hareket, Yapı, Biçim Değiştirme kavramları, Sıkıştırma, Çekme, Kesme/Kayma/Makaslama, Çatlaklar, Kırıklar, Kıvrımlar, Faylar, Genel tanımlar, Türkiye ve Dünyadan örnekler, çizim çalışması. Kıvrım_tanımlar, örnekler, araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama. Normal Fay_tanımlar, örnekler, araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama. Ters Fay_tanımlar, örnekler, araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama. Doğrultu Atımlı Fay_tanımlar, örnekler araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama. Karmaşık yapılar_tanımlar, örnekler araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama. Tartışma, Değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzeme türleri, Mühendislikte ve Yerbilimlerinde Hareket, Yapı, Biçim Değiştirme kavramları, Sıkıştırma, Çekme, Kesme/Kayma/Makaslama, Çatlaklar, Kırıklar, Kıvrımlar, Fayları tanır, Türkiye ve Dünyadan örnekleri görür, çizim çalışması yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, |
2 | Kıvrımlarıtanımlar, örnekler inceler çizim ve uygulama yapar. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Fayları ve blok hareketlerini tanımlar, örnekler inceler çizim ve uygulama yapar. | Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanıtım, Ders işleme yöntemi, Tektonik Modelleme Laboratuvarı kısa tanıtım, Yerbilimleri tanımlar, Dallar, Fiziksel Jeoloji, Tektonik, Mühendislik Jeolojisi, Fiziksel Modelleme kavramı, Yapılan çalışmalar, Projeler, Yayınlar, önemli araştırmacıla | |
2 | Malzeme türleri, Mühendislikte ve Yerbilimlerinde Hareket, Yapı, Biçim Değiştirme kavramları, Sıkıştırma, Çekme, Kesme/Kayma/Makaslama, Çatlaklar, Kırıklar, Kıvrımlar, Faylar, Genel tanımlar, Türkiye ve Dünyadan örnekler, çizim çalışması. | |
3 | Kıvrım_tanımlar, örnekler, araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
4 | Normal Fay_tanımlar, örnekler, araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
5 | Ters Fay_tanımlar, örnekler, araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
6 | Ters Fay_tanımlar, örnekler, araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
7 | Doğrultu Atımlı Fay_tanımlar, örnekler araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
8 | Doğrultu Atımlı Fay_tanımlar, örnekler araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
9 | Doğrultu Atımlı Fay_tanımlar,örnekler araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
10 | Doğrultu Atımlı Fay_tanımlar, örnekler araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
11 | Karmaşık yapılar_tanımlar, örnekler araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
12 | Karmaşık yapılar_tanımlar, örnekler araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
13 | Karmaşık yapılar_tanımlar, örnekler araştırmalar,yayınlar, çizim ve uygulama | |
14 | Tartışma, Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hemin Koyi Ken Mc Clay |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 5 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 45 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |