Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | EBB 020 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Dersi seçecek öğrencilerin en az üçüncü sınıf düzeyinde olması ve bölümündeki temel öğretim derslerinden başarılı olmuş olması önerilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının mesleğe başladıktan sonra sık karşılaşabilecekleri sıradışı öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Başta özel eğitim gereksinimi olduğu resmi olarak belirlenmiş (kaynaştırma) öğrencileri olmak üzere risk grubunda ve dezaantajlı olan öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama teknik ve stratejilerinin bilgi ve beceri düzeyinde sunulmasını içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar. | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder. | Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Farklı öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
4 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Ödev, |
5 | Bireyselleştirme ve uyarlama yapılan öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır. | Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitim ve bütünleştirme | |
2 | Eğitsel değerlendirme ve tanılama | |
3 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu hazırlama | |
4 | Evrensel tasarım, bireyselleştirme ve uyarlama | |
5 | Müfredat temelli değerlendirme | |
6 | Çevresel düzenleme ve uyarlamalar | |
7 | İçerikte/öğretim programında uyarlamalar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar | |
10 | Öğretim materyallerinde uyarlamalar | |
11 | Öğretim materyallerinde uyarlamalar | |
12 | Ölçme - değerlendirme uyarlamaları | |
13 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlama | |
14 | Öğrenci performansını izleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları öğretim üyesi tarafından konuya özel uygun kaynaklardan seçilerek öğrencilere sunulur. |
Ders Kaynakları | Özel eğitim, kaynaştırma ve özel öğretim yöntemlerine ilişkin temel kaynaklardır. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Proje / Tasarım | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |