Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama EBB 020 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

Dersi seçecek öğrencilerin en az üçüncü sınıf düzeyinde olması ve bölümündeki temel öğretim derslerinden başarılı olmuş olması önerilir.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının mesleğe başladıktan sonra sık karşılaşabilecekleri sıradışı öğrencilerin özelliklerini dikkate alarak temel öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Başta özel eğitim gereksinimi olduğu resmi olarak belirlenmiş (kaynaştırma) öğrencileri olmak üzere risk grubunda ve dezaantajlı olan öğrencilerin gereksinimlerine uygun öğretimi bireyselleştirme ve uyarlama teknik ve stratejilerinin bilgi ve beceri düzeyinde sunulmasını içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar. Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
2 Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder. Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
3 Farklı öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi,
4 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Ödev,
5 Bireyselleştirme ve uyarlama yapılan öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır. Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Özel eğitim ve bütünleştirme
2 Eğitsel değerlendirme ve tanılama
3 Eğitsel Değerlendirme İstek Formu hazırlama
4 Evrensel tasarım, bireyselleştirme ve uyarlama
5 Müfredat temelli değerlendirme
6 Çevresel düzenleme ve uyarlamalar
7 İçerikte/öğretim programında uyarlamalar
8 Ara Sınav
9 Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar
10 Öğretim materyallerinde uyarlamalar
11 Öğretim materyallerinde uyarlamalar
12 Ölçme - değerlendirme uyarlamaları
13 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlama
14 Öğrenci performansını izleme
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları öğretim üyesi tarafından konuya özel uygun kaynaklardan seçilerek öğrencilere sunulur.

Ders Kaynakları

Özel eğitim, kaynaştırma ve özel öğretim yöntemlerine ilişkin temel kaynaklardır.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Proje / Tasarım 20
2. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 8 16
Proje / Tasarım 1 14 14
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4