Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seçimli Yabancı Dil (İngilizce II) | ADE 214 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN TİMUÇİN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ZAFER ÇAMLIBEL, Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenilen gramer yapısını okuma becerisini geliştirmede kullanmak |
Dersin İçeriği | Okuma becerisini farklı türdeki yazı örneklerini tamamlamada kullanmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yabancı dil bilgisini kullanarak metinleri inceleme ve tamamlama | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Çeşitli konularda terminolojiyi öğrenmek | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Verilen metinlerdeki gramer yapılarını analiz edebilmek | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
4 | Öğrencilerin okuma ve konuşma yeteneklerini geliştirmek | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Verilen metinlerden çıkarım yapabilmek | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
6 | Verimli bir ders için,gerçek hayatla verilen örnekler arasında ilişki kurabilmek | Tartışma, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tense Revision Reading : Right Brain or Left Brain | |
2 | Tense Revision Reading : Ears and Your Character | |
3 | Modals ( should / ought to / had beter / be supposed to / would rather) Reading : Potatoes | |
4 | Conditionals ( Type 3 / Mixed Type) Reading : Delicacies | |
5 | Noun Clauses Reading : How do They Battle? | |
6 | Noun Clauses / Subjunctive Reading : Unusual Marriages and Ceremonies | |
7 | Causatives Reading : Louis Braille | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Infinitive of purpose : in order to Too / enough Reading : The World’s most Unusual Millionaire | |
10 | Coordinating Conjunctions : both… and / not only … but also / either .. or Reading : Killer Bees | |
11 | Adverb Clauses of Condition : whether or not / even if / in case / only if / unless Reading : Crazy Inventions | |
12 | Connectives : because of / due to / therefore / consequently Reading : Robots | |
13 | Verb Forms following Wish Reading : It is the Law | |
14 | Idiomatic Expressions Reading : Laws about Children |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Weaving It Together II |
Ders Kaynakları | Understanding and Using English Grammar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |