Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Uygulaması ve Danışmanlık | SOS 411 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı proje yönetimi ve danışmanlık ve eğitim yöntemleri kavramlarıyla ilgili konuların öğrenilmesi ve teorik çerçeveyle, günlük hayattaki uygulamalar arasında bir köprü kurmak amaçlanmaktadır. Burada temel amaç, öğrencilerin de katılımı ile sıkça karşımıza çıkan başarılı ve başarısız proje örneklerinin ve danışmanlık hizmetlerinin daha sağlıklı bir şekilde analiz edilebilmesini sağlamaktır. Bu çerçevede proje yönetimi, danışmanlık olgularının bilgisine ulaşıp sosyoloji alanında özgün bir proje hazırlayıp analiz edebilme, raporlama ve sunum yapabilme yeteneği kazanılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste proje yönetimi temel esasları, proje kavramı, danışmanlık yöntemleri, sosyolojide proje yönetimi, danışmanlık ve örneklerinin ortaya konulması, ve ilgili konuların öğrencilere teorik ve uygulama açısından öğretilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje Yönetimi ve danışmanlık metodları temel esasları, proje konularını kavrar. | Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
2 | ) Proje yönetimi açısından özgünlük, yenilik, proje hazırlama, konularında temel kavram süreç ve faaliyetleri hakkında bilgiler edinir ve uygulamaları hakkında iş planı hazırlar. | Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Projelerde kapsam, zaman, maliyet, kalite, insan kaynağı, iletişim, risk, satın alma yönetimi, karar verme mekanizmaları, değişim mühendisliği konularının çerçevesini çizer. | Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Sosyoloji bilim disiplinine ilişkin olarak proje konularından haberdar olur. Öğrenci bir özgün proje ödevi hazırlamak için temel bilgiler edinir. | Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
5 | Sosyoloji bilim disiplinini konularına göre öğrenci proje ödevi hazırlar. | Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
6 | Proje ödevinin hazırlanması, analiz edilmesi, raporlanması ve sunumu çalışmalarını yürütür. | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
7 | Girişimcilik ve proje yönetimi alnında danışmanlık ve eğitim faaliyetleri, işlevleri, hizmet verme şekilleri ve danışmanlık yöntemleri hakkında uygulamalı bilgiler edinir. | Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilimlerde Proje Yönetimi kavramı | |
2 | Proje Yönetimi tanımı özellikleri sınıflandırılması | |
3 | Proje yönetimi organizasyonu, iş ilişkileri | |
4 | Proje yönetimi süreçleri | |
5 | Proje planı | |
6 | Proje maliyet tahmini | |
7 | Proje kaynak tahsisi | |
8 | Proje Kontrolu | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Danışmanlık ve eğitim hizmetleri-işlevleri | |
11 | Danışmanlık hizmetlerinde hizmet alanları ve hizmet verme şekilleri | |
12 | Ülkemizde danışmanlık ve eğitim hizmetlerinin yapısı, gelişimi ve sorunları | |
13 | Ulusal düzeyde kurumların proje destekleri ve değerlendirme kriterleri, örnek proje uygulamaları | |
14 | Danışmanlık ve eğitim hizmetlerinde örnek uygulamalar ve öğrenci çalışmalarının izlenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları Dersi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | Albayrak, Burhan. (2012) Proje Yönetimi ve Analizi”, Nobel Kitabevi, Ankara. Tekir, Gökcem. (2006) Proje Yönetimi Kavramları Metodolojisi ve Uygulamaları”, Çağlayan Kitabevi, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | ||||||
3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | ||||||
4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | ||||||
5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | ||||||
6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | ||||||
8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | ||||||
9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | ||||||
12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |