Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi ELT 013 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Gizem AKÇOR

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

This course is designed to equip the students with a detailed study of techniques and stages of teaching four skills (i.e., listening, reading, speaking, writing) besides teaching grammar and vocabulary. Students will be provided with many opportunities to bridge the theory and practice of language teaching through workshops where they will analyze and discuss ready-made activities and tasks and come up with their own ideas and comments. Preparing students to perform effectively in their future classes is among the aims of the course. Therefore, students will design a lesson plan in which they will integrate some predefined skills and deliver micro-teaching presentations, through which they will have a chance to critically reflect on the strengths and weaknesses of implemented lesson plans of their own and their peer’s.

Dersin İçeriği

This course focuses on enabling prospective teachers of English to use different language skills in an integrated way at various ages and language proficiency levels. The students are going to analyze the differences among the language levels and work on different kinds of activities prepared for different levels. The students are to comprehend and prepare an integrated lesson plan for different skills and sub-skills.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İngilizce'nin doğası ve yapısı
2 İngilizce öğretiminde teknik, yöntem ve teoriler
3 Sınıf iklimi
4 Dil becerilerinin öğretimi: Okuma
5 Dil becerilerinin öğretimi: Dinleme
6 Dil becerilerinin öğretimi: Konuşma
7 Dil becerilerinin öğretimi: Yazma
8 Dil becerilerinin tümleşik öğretimi
9 Alt dil becerilerinin öğretimi: Sözcükler
10 Alt dil becerilerinin öğretimi: Dil bilgisi
11 Alt dil becerilerinin öğretimi: Sesletim
12 Dil becerilerinin tümleşik öğretimi
13 Dil öğrenme seviyeleri ve dil öğretimi
14 Dil öğrenme seviyeleri ve dil öğretimi
Kaynaklar
Ders Notu

Harmer, J. (1991). The practice of English language teaching. London/New York

Ders Kaynakları

Celce-Murcia, M., & McIntosh, L. (1991). Teaching English as a second or foreign language (p. 244). Boston, MA: Heinle & Heinle.

Nunan, D. (2003). Practical English language teaching. McGraw-Hill/Contemporary.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 4 4
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4