Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstri Mühendisliği Uygulamaları (Sektör Dersi) | ENM 455 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET RIZA ADALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HARUN TAŞKIN, Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersi alan mühendislik öğrencilerinin üretim ve hizmet sektörlerindeki Endüstri Mühendisliği uygulamalarını görerek çalışma hayatına hazırlanmaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Derste Endüstri Mühendislerinin hem imalat hem de hizmet sektörlerindeki yeri ve önemi açıklanacak ve daha sonra Stratejik yönetim ve planlama, yatım hizmetleri ve yönetimi, üretim planlama, ürün sevk yönetimi, yalın üretim tekniklerinin saha uygulamaları ve endüstri mühendislerinin görevi açıklanacaktır. Dersin son 3 haftası yalın üretim de kullanılan Video Analiz Sistemi Programının kullanımı öğrencilere anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik planlamanın mantığını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Yatırım Hizmetleri yönetimini mantığını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Yalın üretimin mantığını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Video analiz sistemi programını kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Endüstri Mühendislerinin hem imalat hem de hizmet sektörlerindeki yeri ve önemi | |
2 | Stratejik yönetim ve stratejik planlama temel kavramları | |
3 | DPT Stratejik Planlama Kılavuzu incelenmesi | |
4 | Yatırım hizmetleri yönetimi temel kavramları | |
5 | Malî tablolar ve iç verim oranı, geri ödeme süresi, net bugünkü değer ve benzeri hesaplama yöntemleri | |
6 | Üretim Planlama Stratejileri | |
7 | Üretim Planı Hazırlama | |
8 | Ürün Sevk yönetimi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Yalın Üretime Giriş ve Standart İş | |
11 | 5 S ve Kaizen | |
12 | Video Analiz Sistemi Programı kullanımı | |
13 | Video Analiz Sistemi Programı kullanımı | |
14 | Video Analiz Sistemi Programı kullanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersi veren öğretim üyesi tarafından uygulama materyalleri öğrencilere verilecektir.
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Stratejik planlamanın mantığını bilir | |||||||||||
2 | Yatırım Hizmetleri yönetimini mantığını bilir | |||||||||||
3 | Yalın üretimin mantığını bilir | |||||||||||
4 | Video analiz sistemi programını kullanabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 30 |
3. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |