Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II ELT 304 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Burcu Koç

Arş. Gör. Merve Savaşçı

 
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarının okuma ve yazma öğretiminin çeşitli aşamaları ve teknikleri hakkında mesleki bilgilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler ders planlamasının temellerini ve ilkelerini temel alarak anlamlı etkinliklerle ders planları oluşturmak ve tasarlamak gibi konularda okuma ve yazma becerilerinin teorik temellerine iyi bir şekilde hakim olmaktadır. Öğretmenlik becerilerini sınıf ortamında mikro destekleme etkinlikleri ile gösterir, ve öğretmenlik becerilerini çeşitli yaşlarda ve İngilizce yeterlilik seviyelerindeki dil öğrencilerine uygular ve uyarlar. Okuma ve yazma öğretiminin aşamalarını ve tekniklerini kavrar.

Dersin İçeriği

Bu ders İngilizce öğretmen adaylarına İngilizce okuma ve yazma becerilerini öğretm becerilerini kazandırmak için tasarlanmıştır. Bu dersi alan öğrenciler, İngilizce’nin ikinci ya da yabancı dil olarak okutulduğu (ESL ve EFL) sınıflarda okuma-yazma becerilerini öğretmek için farklı teknikleri ve etkinlikleri incelerler. Ayrıca, çok çeşitli öğretim teknikleri ve etkinlikleri gözden geçirdikten sonra, öğrenciler okuma ve yazma derslerini tasarlama konusunda kendi öğretim yeteneklerini geliştirmeye teşvik edilecektir. Sadece pratik öğretim becerilerini geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda haftalık okumalar ve sınıf tartışmalarıyla okuma ve yazma becerilerinin teorik temellerini de öğreneceklerdir.

 
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bu dersin sonunda öğrenciler okuma ve yazma öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi yoluyla dil farkındalığını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
2 Öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi üzerine tartışırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Dil becerilerine odaklanarak ders planlamanın plan ilke ve tekniklerine göre farklı yeterlik düzeylerine uygun bireysel ve/veya küçük-ölçekli grup aktiviteleri tasarlarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Okuma ve yazma öğretimine yönelik çeşitli yaklaşımların temel varsayımlarını birbirleriyle kıyaslar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
5 Okuma ve yazma becerilerinin öğretimi alanındaki çağdaş yaklaşımları amaç doğrultusunda şekillendirerek uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction to the Course / Discussion of the Course Policies Reading: What is Reading? Reading for What Purpose? The Nature of Reading: Defining reading (Nuttall, 1996, Ch:1) (Nuttall, 1996, Ch: 2)
2 How reading works: The building blocks of fluency & comprehension (Grabe, 2009, Ch: 1) (Grabe, 2009, Ch: 2)
3 Reading and teaching reading (Nunan, 1999, Ch:9) (Brown, 2001, Ch: 20) (Hedge, 2011, Ch: 6)
4 Reading in different languages, Selecting a text (Grabe, 2009, Ch: 6) (Nuttall, 1996, Ch: 3)
5 How to teach reading (Harmer, 2007, Ch: 7)
6 Writing as a process, Describing written texts, Issues in writing research & instruction (Harmer, 2011, Ch: 1) (Harmer, 2011, Ch: 2) (Grabe & Kaplan, 1996, Ch: 1)
7 A process genre approach to teaching writing, Writing in the language classroom, Nuts and bolts (Badger & White, 2000) (Harmer, 2011, Ch: 3) (Harmer, 2011, Ch: 4)
8 Ara sınav
9 Building the writing habit, Worked-on writing (Harmer, 2011, Ch: 5) (Harmer, 2011, Ch: 6)
10 Teaching writing at beginning levels Teaching writing at intermediate levels Teaching writing at advanced levels) (Grabe & Kaplan, 1996, Ch: 10) (Grabe Kaplan, 1996, Ch: 11) (Grabe Kaplan, 1996, Ch: 12)
11 Responding, correcting and guiding, Responding to writing and writing assessment (Harmer, 2011, Ch: 7) (Grabe & Kaplan, 1996, Ch: 13)
12 Mikroöğretim uygulamaları
13 Mikroöğretim uygulamaları
14 Mikroöğretim uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Badger, R., & White, G. (2000). A process genre approach to teaching writing. ELT Journal, 54(2), 153-160.

Brown, H.D. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy (2nd ed.). London: Pearson Education.

Grabe, W. (2009). Reading in a second language: Moving from theory to practice. New York, NY: Cambridge University Press.

Grabe, W., & Kaplan, R. B. (1996). Theory and practice of writing. Harlow: Pearson Education.

Harmer, J. (2007). How to teach reading. In J. Harmer, How to teach English (pp.68-78).

Harmer, J. (2011). How to teach writing. Harlow: Pearson Longman.

Hedge, T. (2011). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press.

Nunan, D. (1999). Second language teaching & learning. Massachusetts: Heinle & Heinle Publishers.

Nuttall, C. (1996). Teaching reading skills in a foreign language. Portsmouth: Heinemann.

 
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Proje / Tasarım 20
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 24 24
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 5