Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I | ELT 303 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elif Bozyiğit |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | ELT 303 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1 dersinin temel amacı öğretmen adaylarına yabancı dil eğitiminde dinleme ve konuşma, öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerini öğretmektir. Bu ders sayesinde öğretmen adaylarının dil farkındalıkları artar ve değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenci grupları için farklı öğretim becerileri geliştirip, söz konusu farklı öğrenci grupları için kendi öğretim tekniklerini adapte etmeyi öğrenirler. Aynı zamanda farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve tekniklerine hakim olurlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders dinleme ve konuşma öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi yoluyla dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi üzerine yoğunlaşır. Ders süresince öğretmen adayları yukarıda bahsedilen dil becerilerine odaklanarak ders planlama ilke ve tekniklerine göre farklı yeterlilik düzeylerine uygun bireysel ve/veya küçük-ölçekli grup aktiviteleri tasarlayıp mikro öğretim etkinlikleri yapacaklardır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinleme ve konuşma becerilerinin dile hakimiyet noktasında sahip olduğu hayati önemi daha iyi kavrayacaklardır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Program içerisinde alınan diğer dersler ile geliştirdikleri dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimi sürecinde gerekli kazanımları önemli ölçüde sağlayacaklardır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için etkinlik geliştirebilecekler. | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Ders planlama ilke ve tekniklerine göre farklı yeterlilik düzeylerine uygun bireysel ve/veya küçük-ölçekli grup aktiviteleri tasarlayabilecekler. | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Bu dersin sonunda öğrenciler, dinleme ve konuşma öğretiminin farklı evreleri ve tekniklerinin detaylı incelenmesi yoluyla dil farkındalığını tartışabilecekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2 | Ders Planlama ve Etkinlik Hazırlama | |
3 | Dil Öğreniminde Dört Ana Beceri | |
4 | Dinleme Becerileri | |
5 | Dinleme Becerileri ve Etkinliklerinin Öğretimi | |
6 | Dinleme Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma | |
7 | Dinleme Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlama ve Sunma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konuşma Becerileri | |
10 | Konuşma Becerileri ve Etkinliklerinin Öğretimi | |
11 | Konuşma Becerileri ve Etkinliklerinin Öğretimi | |
12 | Konuşma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlanması ve Sunumu | |
13 | Konuşma Becerileri Öğretimi için Ders Planı Hazırlanması ve Sunumu | |
14 | Dersin değerlendirilmesi & Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nation, I. S. P., & Newton, J. (2008). Teaching ESL/EFL listening and speaking. Routledge. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | X | |||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |