Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I ELT 301 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT
Dersi Verenler Prof.Dr. FİRDEVS KARAHAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elif BOZYİĞİT

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin temel terminolojiden haberdar olmalarını sağlamak, eğitim metodolojisi ve sınıf uygulamalarını dikkate alarak, çocukların yabancı dil öğrenme süreçleri hakkında bilgi ve arka plan bilgisi sağlamaktır. 3-7 yaş aralığındaki öğrenciler, fiziksel, psikolojik, duygusal ve bilişsel kaygılar bakımından daha yetişkin öğrencilerden çok farklılaşırlar. Bu nedenle, ders, öğrencilere metodolojiyi erken yaştaki dil öğrenenlere göre uyarlamalarında yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler çocukların nasıl düşündükleri ve öğrendikleri konularında bilgi sahibi olacak, çocukların ana dil ve yabancı dil gelişimlerini daha iyi kavrayacak, geçerliğini sürdüren çocuklara yabancı dil öğretim yaklaşımlarını gözden geçirecek ve teoride sahip olduklarını sınıf deneyimi ile bütünleştirecektir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocukların öğrenme süreçlerini açıklayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Çocukların ana dil ve ikinci dil gelişim evrelerini tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Çocuklara yabancı dil öğretimi alanında var olan yaklaşımları karşılaştırabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Öğrenmeyi öğrenme olgusunun temel bileşenlerini tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Sınıf yönetimi detaylarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi,
6 Dil eğitimi ile ilgili detayları sınıf içi etkinliklere yansıtabilir. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
7 Sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri değerlendirir. Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Portfolyo,
8 Sınıf içi uygulamalarda yararlanılabilecek materyalleri geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin tanıtımı
2 Erken çocukluk dönemindeki öğrenenler kimdir?
3 Çocuklar nasıl dil öğrenir? Erken çocukluk dönemindekiler nasıl öğrenir?
4 Dil öğretiminde kullanılan etkinlikler
5 Erken çocukluk dönemindekilere konuşma dilinin öğretimi
6 Erken çocukluk döneminde kelime öğretimi
7 Erken çocukluk döneminde dil fonksiyonlarının öğretimi
8 Vize dönemi
9 Dil öğretiminde hikaye kullanımı
10 Erken çocukluk döneminde teknolojinin sınıf-içi etkinliklerine entegrasyonu
11 Erken çocukluk döneminde değerler temelli dil öğretimi
12 Sınıf-içi uygulamalar
13 Sınıf-içi uygulamalar
14 Dönem değerlendirmesi & Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cameron, L. (2005). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge University Press

Ersöz, A. (2010). Teaching English to Young Learners. EDM

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. X
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. X
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
2. Performans Görevi (Uygulama) 30
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 2 4 8
Performans Görevi (Uygulama) 2 4 8
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5