Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Eğitim Tarihi EBB 206 4 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BURAK ÇITIR
Dersi Verenler Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN, Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

İlk Türk Devletlerinden itibaren günümüze kadar geçen süreçte  eğitim, eğitim yapısı ve eğitim sistemlerini ve süreçleri irdeleyerek tanımak ve anlamak 

Dersin İçeriği

Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi, kaynakları, ilk Türk devlerinde eğitim, ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim, Selçuklular ve Anadolu beyliklerinde eğitim, Osmanlı devletinde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi, Eğitimde yenileşme hareketleri, Tanzimat döneminden Cumhuriyet dönemine kadar eğitim, Cumhuriyet döneminde eğitim.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Eğitim Tarihinin gelişimsel süreçleri bilgisi. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Eğitimi tarihi bilmenin, birey ve öğretmenlik mesleği açısından önemini gerekçeleri ile açıklayabilme. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 İslamiyet öncesi Türk eğitim sisteminin özelliklerini açıklayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 İslamiyet öncesi ve İslamiyet sonrası Türk eğitim sistemini benzerlikleri ve farklılıkları açısından karşılaştırabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Cumhuriyet sonrası Türk Eğitim sisteminde meydana gelen değişimleri analiz edebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Yakın dönem Türk Eğitim sistemini yorumlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarih, Eğitim tarihi kavramları, Eğitim Tarihinin kapsamı, yöntemi ve kaynakları
2 İslamiyet öncesi Türk devletlerinde eğitim
3 İlk Müslüman Türk devletlerinde eğitim
4 Selçuklularda ve Anadolu beyliklerinde eğitim
5 Osmanlılar döneminde eğitim (Kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar)
6 İlk yenileşme hareketleri döneminde eğitim
7 Osmanlılarda azınlık ve yabancı okulları
8 Tanzimat döneminde eğitim
9 Ara sınav
10 I. Meşrutiyet, Mutlakiyet ve II. Meşrutiyet dönemlerinde eğitim
11 Milli mücadele döneminde eğitim
12 Cumhuriyet döneminde eğitim-I (1923-1950)
13 Cumhuriyet döneminde eğitim-II (1950’den günümüze)
14 21. yy.da eğitim felsefesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Akyüz, Y. (2016). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi.

Binbaşıoğlu, C. (2009). Başlangıçtan günümüze Türk eğitim tarihi. Ankara:    Anı.

Güven, İ. (2014). Türk eğitim tarihi. Ankara: Pegem Akademi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır.
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır.
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur.
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır.
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir.
12 Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 85
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 5 5
Proje / Tasarım 1 3 3
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3