Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Felsefesi | EBB 106 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN, Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, Öğr.Gör. YUSUF TURAN, Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN-GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının felsefe ile ilgili temel kavramları, eğitim felsefesinin içeriği ve bağlamını, felsefi bakış açısının eğitime yansımalarını kavrayabilmelerine yönelik bilişsel ve duyuşsal yeterlikler kazandırmak bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Felsefenin temel konuları ve sorun alanları, temel felsefi akımlar ve eğitim, eğitim felsefesi akımları, Doğu, İslam ve Batı filozoflarının eğitim görüşleri, insan doğası ve eğitim, Siyasi ve ekonomik ideolojiler ve eğitim, Türk eğitim felsefesinin temelleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Felsefenin temel kavramlarını açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Eğitimi etkileyen felsefi akımları açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Eğitim felsefesi akımlarının (İlerlemecilik, daimicilik, esasicilik, yeniden kurmacılık) eğitimle ilişkisini yorumlayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Felsefe tarihinde yer alan filozofların eğitime ilişkin görüş ve düşüncelerini tanıyabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Var olan eğitim sorunlarına eleştirel bir yaklaşım geliştirebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Temel felsefi akımlardan etkilenen eğitim sistemlerinin amaçları ve işleyişlerini değerlendirebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği-Felsefenin alanları Epistemoloji | |
2 | Ontoloji-Aksiyoloji -Mantık | |
3 | Eğitimin tanımı-Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki-Felsefenin eğitime katkıları | |
4 | Eğitimin diğer sistemlerle ilişkisi(toplumsal-ekonomik-politik-siyasi-kültürel) | |
5 | Felsefi akımlar (idealizm, realizm) | |
6 | Felsefi akımlar (natüralizm, ampirizm, rasyonalizm) | |
7 | Felsefi akımlar (pragmatizm, varoluşçuluk, analitik felsefe) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim Felsefeleri (İlerlemecilik, Daimicilik) | |
10 | Eğitim Felsefeleri (Esasicilik, Yeniden Kurmacılık) | |
11 | Doğu, İslam ve Batı filozoflarının eğitim görüşleri-1 | |
12 | Doğu, İslam ve Batı filozoflarının eğitim görüşleri-2 | |
13 | İdeoloji ve eğitim | |
14 | Türk eğitim felsefesinin temelleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derse ait dokümanlar ve ders notları SABİS akademik bilgi sistemi üzerinden paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Alkan, C. (1983). Eğitim felsefesi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Cevizci, A. (2018). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Çüçen, A. Kadir (2007). Felsefeye giriş. Bursa: Asa Ergün, M. (2009). Eğitim felsefesi. Ankara: Pegem Akademi Sönmez, V. (2008). Eğitim felsefesi. Ankara: Anı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil(İngilizce) eğitim- öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Öğretimini yapacağı yabancı dilde (İngilizce) ve anadilde (Türkçe) üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | ||||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri kullanır. | ||||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | ||||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim- öğretimi süreci sonunda günlük yaşamda yabancı dili etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
12 | Öğreteceği dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir ve hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |