Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitimde Yeni Yönelimler | SNF 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Dursun AKSU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim, teknoloji ve öğrenme alanlarında kaydedilen gelişmelere bağlı olarak eğitimdeki yeni yönelimlerin farkına varma. |
Dersin İçeriği | Öğrenme kuramları. Öğrenme ve öğretme. Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları. Aktif öğrenme. Proje tabanlı öğrenme. Probleme dayalı öğrenme. Çoklu zeka kuramı. Sosyal bilgiler öğretiminde öğrenci merkezli yaklaşımların uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme öğretme kuramlarını bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, |
2 | Öğrenme öğretme kuramlarını değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | Öğrenme öğretme sürecinde aktif öğrenmeyi uygular. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Portfolyo, |
4 | Öğrenme öğretme sürecine ilişkin etkinlikler geliştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, |
5 | Etkinlikleri öğrenme öğretme sürecinde işe koşabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Portfolyo, Performans Görevi, |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde yeni yönelimlere genel bir bakış. | |
2 | Öğrenme kuramları. | |
3 | Öğretme kuramları. | |
4 | Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları. | |
5 | Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları. | |
6 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal Bilgiler Programı. | |
7 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Sosyal Bilgiler Programı. | |
8 | Aktif öğrenme | |
9 | Ara sınav | |
10 | Proje tabanlı öğrenme. | |
11 | Probleme dayalı öğrenme | |
12 | Çoklu zeka kuramı. | |
13 | Çoklu zeka uygulamaları | |
14 | Eğitim sorunlarının tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Açıkgöz, K.Ü, (2004). Aktif Öğrenme, Eğitim Dünyası Yayınları, İzmir. Aksoy, E, (1996), Etkili Öğretmenlik Eğitimi, Sistem Yayıncılık, İstanbul. Armstrong, T. (1994). Multiple Intelligences In The Classroom. Alaxandria. Ascd. Barrows, H.S. ve diğerleri (1980). Problem-Based Learning: An Approach To Medical Education. NY: Springer Baştuğ, M. (2007). Beyin Temelli Öğrenme Kuramının İlköğretim 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |