Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geometri Öğretimi | IME 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Büşra ÇAYLAN |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Etkili bir geometri öğretiminin nasıl yapıldığını açıklamak ve çocuklarda geometrik düşüncenin gelişimini sağlayacak öğrenme ortamını tasarlamak. |
Dersin İçeriği | Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, Geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, Temel geometri kavramları, Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, İspat yöntemi ile geometri öğretimi, Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla), Koordinat sisteminin öğretimi, Simetri kavramının öğretimi, Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları, Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişim aşamalarını bilir | ||
2 | Geometri öğretiminin temel ilkelerini bilir | ||
3 | Temel geometri kavramlarını bilir | ||
4 | Alana ilişkin kavram yanılgılarını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Van Hiele geometri öğrenme düzeylerini bilir | ||
6 | Alan ile ilgili yapılan ulusal ve uluslararası çalışmaları tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi | |
2 | Geometri öğretiminin temel ilkeleri | |
3 | Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri | |
4 | Temel geometri kavramları | |
5 | Dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi | |
6 | Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi | |
7 | İspat yöntemi ile geometri öğretimi | |
8 | Temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb yardımıyla) | |
9 | Arasınav | |
10 | Koordinat sisteminin öğretimi | |
11 | Simetri kavramının öğretimi | |
12 | Geometri alanında sık karşılaşılan kavram yanılgıları | |
13 | Alan ile ilgili ulusal makaleler | |
14 | Alan ile ilgili uluslararası makaleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |