Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuklarda Matematiksel Düşünme Becerilerinin Geli IME 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK
Dersi Verenler Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Emine Nur ÜNVEREN BİLGİÇ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Çocuklarda matematiksel düşünme becerisinin gelişiminin ve önemimin kavratılması.

Dersin İçeriği

Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi, Matematiksel kavramların gelişimi, Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları, Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar), Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisi, Matematiksel düşünce becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel düşünce yapısını ve gelişimini ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Matematiksel kavramların gelişim basamaklarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıklarını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörleri (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar) sıralar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Matematiksel düşünme becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikleri uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 İlgili ulusal ve uluslar arası makaleleri tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi
2 Matematiksel düşünce yapısı ve gelişimi
3 Matematiksel kavramların gelişimi
4 Matematiksel kavramların gelişimi
5 Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları
6 Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları
7 Öğrencilerin algılama, ilişkilendirme ve uygulama becerilerinin yaş gruplarına göre farklılıkları
8 Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar)
9 ARASINAV
10 Matematiksel düşünceyi ve yapılaşmasını sağlayan dış faktörler (aile, çevre, ve çevre şartları, öğretmen, sistemli yapılanma ve ekonomik koşullar).
11 Çoklu zekâ kuramının matematiksel düşünme üzerine etkisi
12 Matematiksel düşünme becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntem ve teknikler
13 İlgili ulusal makaleler
14 İlgili uluslararası makaleler
Kaynaklar
Ders Notu

Arnaz, Y.A. (2010), Okulöncesi dönemde matematik eğitimi, Nobel yayıncılık
Altun, M. (2008), İlköğretim ikinci kademe matematik öğretimi, aktüel yayıncılık
Baykul, Y. (2004), İlköğretimde matematik öğretimi 6-8 sınıflar için, Pegem A yayıncılık
Olkun S., Toluk Z. (2003), İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi, Anı yayıncılık

Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 8 8
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6