| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Kurumlarında Süreç ve Kalite Yönetimi | TSY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SELMA ALTINDİŞ, |
| Dersin Yardımcıları | ÇİĞDEM UGAN |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere süreç analizi ve kalite yönetimi kavramlarını tanıtarak sınıf içi ve dışı uygulamalar yaptırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste oplam kalite yönetimi, Süreç analizi ve yeniden tasarım, altı sigma, süreç yönetİMİ konularına yer verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Süreçlerle yönetimin önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Süreci oluşturan unsurları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Süreçle ilgili bilgi toplar süreç analizi yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Yeniden tasarım yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | süreç yönetimi-kalite yönetimi ilişkisini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
| 6 | süreç ve kalite yönetiminde etkili olan örgütsel faktörleri sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Süreç ve süreç yönetimi kavramları, süreç çeşitleri, süreç yönetiminin tarihsel gelişimi, önemi, | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Kalite kavramı, kalitenin boyutları, toplam kalite yönetiminin unsurları ve Demingin 14 ilkesi, süreç yönetimi kalite ilişkisi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Süreç yönetiminin işletme stratejisi ile bağlantısı, süreç mimarisi, süreç yönetimi paydaşları, süreç yönetiminin örgüt çapında benimsenmesinin önemi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Süreç yönetiminin uygulanmasında sistematik bir yaklaşımın gerekliliği, Süreç yönetimi projesinde kritik başarı faktörleri, uygulama başarısının ölçülmesi | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Altı sigma | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Süreç yönetim çerçevesi, Proje başlatma safhası, Örgütsel strateji safhası, süreç mimarisi safhası | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Süreç performans ölçümü | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Süreci anlama safhası | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Ara sınav | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Süreci anlama safhası | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Yalın yönetim | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | ISO 9000 standartları ve EFQM | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Süreç ve kalite yönetiminin uygulanması için gereklilikler: değişim yönetimi, proje yönetimi, ve liderlik | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Proje sunumları | Ders notu ve diğer kaynakların ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Aras, Arzu Akçal, Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, (2005), Kalder Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
| 2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
| 3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
| 4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
| 5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
| 6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
| 7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
| 8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
| 9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
| 10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Süreçlerle yönetimin önemini açıklar | ||||||||||
| 2 | Süreci oluşturan unsurları tanımlar | ||||||||||
| 3 | Süreçle ilgili bilgi toplar süreç analizi yapar | ||||||||||
| 4 | Yeniden tasarım yapar | ||||||||||
| 5 | süreç yönetimi-kalite yönetimi ilişkisini tanımlar | ||||||||||
| 6 | süreç ve kalite yönetiminde etkili olan örgütsel faktörleri sınıflandırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 163 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||