| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Yönetiminde İletişim | TSY 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL SEZER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayhan DURMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | 1. Öğrencilere sözlü ve sözsüz iletişim araçlarını tanıtmak, |
| Dersin İçeriği | Bu ders kurumsal sağlık iletişiminin temel aşamalarına odaklıdır. Ders kapsamında, kurumsal iletişim stratejisi geliştirme, bir iletişim kampanyası düzenleme, kampanya sürecini yönetme, sağlık okuryazarlığı, iletişim sürecinde etik konuları işlenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bireysel olarak doğru ve etkili iletişim kurabilmeyi, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Kurumun ve sunulan hizmetlerin paydaşlar tarafından doğru algılanmasını sağlayacak iletişim stratejilerinin oluşturabilmeyi, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Sağlık gibi önemli bir konuda toplumunda farkındalık yaratacak iletişim stratejileriyle halka ulaşmanın yollarını öğreneceklerdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Etkili bir performans için gerekli sözlü, yazılı ve analitik iletişim becerilerini kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişim nedir? İletişim modelleri. | Tekinalp Şermin, Uzun Ruhdan, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Beta Basım Yayın, 2009. |
| 2 | Sözlü ve Sözsüz İletişim, Kitle İletişimi, Kurumsal İletişim, Hedef Kitle, Sağlık Kuruluşlarında Hedef Kitle | Tekinalp Şermin, Uzun Ruhdan, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Beta Basım Yayın, 2009. |
| 3 | Sağlık İletişimi Kuram ve Yöntemleri | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| 4 | Sağlık İletişimi Kuram ve Yöntemleri | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| 5 | Sağlık İletişim Stratejisi Geliştirme | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| 6 | Geleneksel İletişim Araçlarının Sağlık İletişiminde Kullanımı | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| 7 | Sosyal Medyanın Sağlık İletişiminde Kullanımı | Güçdemir, Yeşim, Sanal Ortamda İletişim, Derin Yayınları, 2010. Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| 8 | Sosyal Medyanın Sağlık İletişiminde Kullanımı | Güçdemir, Yeşim, Sanal Ortamda İletişim, Derin Yayınları, 2010. Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| 9 | Sağlık İletişiminde Halkla İlişkiler Yönetimi | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| 10 | Sağlık İletişiminde Müşteri İlişkileri Yönetimi | Taşoğlu Nihal Paşalı, Pazarlama İletişimi, Detay Yayıncılık, 2009. |
| 11 | Sağlık İletişiminde Pazarlama ve Satış Yönetimi | Taşoğlu Nihal Paşalı, Pazarlama İletişimi, Detay Yayıncılık, 2009. |
| 12 | Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci (Vaka Analizi) | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| 13 | Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci (Vaka Analizi) | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| 14 | Sağlık ve Etik | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
| 2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
| 3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
| 4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
| 5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
| 6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
| 7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
| 8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
| 9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
| 10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bireysel olarak doğru ve etkili iletişim kurabilmeyi, | ||||||||||
| 2 | Kurumun ve sunulan hizmetlerin paydaşlar tarafından doğru algılanmasını sağlayacak iletişim stratejilerinin oluşturabilmeyi, | ||||||||||
| 3 | Sağlık gibi önemli bir konuda toplumunda farkındalık yaratacak iletişim stratejileriyle halka ulaşmanın yollarını öğreneceklerdir. | ||||||||||
| 4 | Etkili bir performans için gerekli sözlü, yazılı ve analitik iletişim becerilerini kazanmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 181 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||