Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim | OEB 302 | 6 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | İlgili ders için ön koşul bir ders belirlenmemiştir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amaçları: * Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. * Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. * Başarılı bütünleştirme uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. * Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otizm spektrum bozukluğu, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka veya yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, aile eğitimi, Dünyada ve Türkiye'de bazı özel eğitim uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitimin tanımı ve ve tarihçesi konusunda açıklamalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Başarılı bütünleştirme uygulamaları için neler yapılması gerektiğini söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitimin tanımı ve ve tarihçesi. | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Özel eğitimin tanımı ve ve tarihçesi. | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri. | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri. | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri. | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Başarılı Bütünleştirme uygulamaları. | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | BaşarılıBütünleştirme uygulamaları. | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Ara sınav | Kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlanması. | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlanması. | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Başarılı Bütünleştirme Uyarlamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Başarılı Bütünleştirme Uyarlamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Başarılı Bütünleştirme Uyarlamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Final sınavı | Kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | * Diken, İ. H. (Edt.). (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Students with Special Needs and Special Education). Ankara: Pegem Akademi. |
Ders Kaynakları | Turnbull, A. P., Turnbull, H. R., & Wehmeyer, M. L. (2010). Exceptional lives: Special education in today's schools. Upper Saddle River, N.J: Merrill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | X | |||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | X | |||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |