Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | SBE 403 | 7 | 2 + 6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ, Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN, Doç.Dr. YUSUF KESKİN, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL, Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN, Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, MEB Personeli , Arş.Gör.Dr. MEHMET UYMAZ, Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına gerçek sınıf ortamında öğretmenlik becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okulun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak yeterliliklerini geliştirir. | Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Kendi alanının programını kullanır. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , |
3 | Çeşitli öğretim materyallerini sınıfta kullanır. | Gösteri, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
4 | Sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gösteri, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
5 | Belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretir. | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav , Performans Görevi, |
6 | Öğretim deneyimlerini seminerlerde paylaşır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Ödev, |
7 | Öğretmenlik deneyimlerini değerlendirip dönüt verir. | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Grup Çalışması, Benzetim, | Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, |
8 | Öğretim sürecini değerlendirir. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
9 | Sınıf yönetimi ile ilgili beceriler kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama. Uygulama okulunu ve uygulama öğretmenini tanıma | |
2 | Okulun yönetimini ve işleyişini tanıma | |
3 | Okulun yönetimini ve işleyişini tanıma | |
4 | Dönem içinde okulda yapılacak bütün etkinlikleri gösteren zaman çizelgesi | |
5 | Eğitim programı, ders kitapları ve yapılan sınavlar | |
6 | Uygulama günlüğü | |
7 | Okul gezileri, eğitsel kol çalışmaları, özel eğitim programları vb. ders dışı etkinliklere ilişkin doküman | |
8 | Yasal metinler | |
9 | Vize | |
10 | Ders gözlem formu | |
11 | Değerlendirme | |
12 | Değerlendirme | |
13 | Değerlendirme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretmenlik Mesleğine Giriş, (Editör:Özcan DEMİREL),Pegem Yayınları |
Ders Kaynakları | 1.Öğretmen El Kitabı, Veysel SÖNMEZ, Anı Yayıncılık 2.Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Münire ERDEN, Alkım Yay. 3.YÖK/Dünya bankası.1998 Fakülte-Okul işbirliği. Milli eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 353 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |