| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kağıt Malzeme Tanımı ve Uygulamaları | RSM 424 | 8 | 1 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. KEVSER AKÇIL |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. KEVSER AKÇIL, Arş.Gör. HİLAL BALCI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanat üretme malzemesi olarak kağıdın farklı tekniklerle kullanımı |
| Dersin İçeriği | Alternatif sanat üretme malzemesi olarak kağıdın kullanım olanaklarını tanır ve artistik tavırla malzeme kullanarak sanatsal üretimine uyarlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Farklı kağıt türlerini tanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
| 2 | Amaca uygun kağıt türünü seçer. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev, |
| 3 | Malzeme ile kağıt arasında uyumu saptar. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , |
| 4 | Çağdaş sanatta kağıdın kullanım olanaklarını tanır. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , |
| 5 | Artistik beceri doğrultusund,a amaca uygun malzeme ile kagıt üzerine çalışma yapar. | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Farklı kağıt türlerini ve malzemeyle uyumunu tanıma | kağıdın tarihçesi araştırılır |
| 2 | Çağdaş sanatta kağıdın alternatif kullanımlarını tanıma | çağdaş sanatçıların malzeme kullanımları incelenir |
| 3 | Farklı kağıt türleri üzerine demeler ve skeçler yapma | farklı kağıt türlerini araştırır |
| 4 | Farklı kağıt türleri üzerine demeler ve skeçler yapma | alternatif kağıt türlerini belirler |
| 5 | Proje önerisi geliştirme | malzeme ile konu ilişkilendirilir |
| 6 | Seçilen proje için uygun kağıt ve malzeme seçimi yapma | konuya uygun kağıt türünü seçer |
| 7 | Proje uygulaması | mekan-tema-malzeme-anlam ilişkisini kurar |
| 8 | Proje uygulaması | projeye devam eder |
| 9 | Proje uygulaması | projeye devam eder |
| 10 | Proje uygulaması | projeye devam eder |
| 11 | Proje uygulaması ve ortak eleştiri | projeye devam eder |
| 12 | Proje uygulaması | projeye devam eder |
| 13 | Proje uygulaması | projeye devam eder |
| 14 | Proje uygulaması ve sunum | projeye devam eder |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Farklı kağıt türlerini tanır. |
| 2 | Amaca uygun kağıt türünü seçer. |
| 3 | Malzeme ile kağıt arasında uyumu saptar. |
| 4 | Çağdaş sanatta kağıdın kullanım olanaklarını tanır. |
| 5 | Artistik beceri doğrultusund,a amaca uygun malzeme ile kagıt üzerine çalışma yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 75 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||