| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Pratiğinde Gündelik Kullanım Nesneleri ve Kurguları I | RSM 333 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kavram, bağlam ve içerik tasarımına öncelik veren proje üretim süreci sonucunda, günlük kullanım nesnelerinin sanatsal birer araca ve ifade biçimine dönüştüğü kolektif veya bireysel sanatsal projeler oluşturmak. |
| Dersin İçeriği | Her hafta sanat tarihinden ve çağdaş sanattan örnekler analiz edilir. Günlük kullanım nesneleri, önerilen konsept doğrultusunda yeni bağlamlarda sanatsal, kültürel, düşünsel duruşlarıyla bir bütün olarak oluşturulur. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Farklı göstergelerden yola çıkarak bir kavram tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 2 | Tasarlanan kavramı plastik bir ifade biçimine dönüştürür. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 3 | 3) Tüketim nesneleri için yeni bağlamlar önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 4 | Tasarlanan kavram ve konsepte uygun malzemeyi seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 5 | Kolektif çalışma ve tasarım sürecini tecrübe eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Günlük kullanım nesneleri karşısında özne | |
| 2 | Proje | |
| 3 | Mekan ve nesne ilişkisi | |
| 4 | Proje | |
| 5 | Mekansallaşan sanat yapıtı içerinde nesne olarak izleyici | |
| 6 | Proje | |
| 7 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
| 8 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
| 9 | Proje | |
| 10 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
| 11 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
| 12 | Proje | |
| 13 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
| 14 | Yapıtlar üzerine tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Farklı göstergelerden yola çıkarak bir kavram tasarlar. |
| 2 | Tasarlanan kavramı plastik bir ifade biçimine dönüştürür. |
| 3 | 3) Tüketim nesneleri için yeni bağlamlar önerir. |
| 4 | Tasarlanan kavram ve konsepte uygun malzemeyi seçer. |
| 5 | Kolektif çalışma ve tasarım sürecini tecrübe eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||