| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Felsefesi II | SNT 306 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | 19. ve 20. yüzyıl filozoflarının düşünce sistemlerinde sanat ve sanat yapıtına olan yaklaşımlarını incelemek. |
| Dersin İçeriği | 19. ve 20. yüzyıl filozoflarının sanat felsefeleri estetik ve güzel kavramları üzerinden incelenir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 19. ve 20 yüzyıl filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşleri öğrenilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| 2 | Sanat ve modern felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| 3 | Sanat eserinin modern ve postmodern dönem filozofları tarafından nasıl yorumlandığını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Modern dönem sanat anlayışı ile postmodern çağın estetik görüşlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 5 | Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ardalanını besler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Modern Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Estetik deneyim nedir? | |
| 2 | Ponty ve Gözün Estetiği | |
| 3 | Marxist Estetik | |
| 4 | Foucault ve Sanat | |
| 5 | Sanat Eseri ve Temsil | |
| 6 | Deleuze ve Farkın Estetiği | |
| 7 | Duyumun Mantığı ve Resim Sanatı | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Derrida ve Différance Kavramı | |
| 10 | Derrida ve Çerçeve Tartışması | |
| 11 | Rancière ve Politikanın Estetikleşmesi I | |
| 12 | Rancière ve Politikanın Estetikleşmesi II | |
| 13 | Tartışma | |
| 14 | Özet |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ponty, M. Göz ve Tin, İstanbul:Metis Yayınları, 2003. Foucault, M. Bu bir Pipo Değildir, çev. Selahattin Hilav. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2008. Sauvagnargues, A. Deleuze ve Sanat. çev. Nurten Sarıca. İstanbul: De Ki Yayınları, 2010. Megill, A. Aşırılığın Peygamberleri, çev. Tuncay Birkan. Ankara: Ayraç Yayınları,2008. Rancière, J. Görüntülerin Yazgısı, çev. Metin Gönen. Versus Kitap, 2008. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | 19. ve 20 yüzyıl filozofların estetik ve sanat hakkındaki görüşleri öğrenilir |
| 2 | Sanat ve modern felsefe arasındaki ilişkiyi kavrar |
| 3 | Sanat eserinin modern ve postmodern dönem filozofları tarafından nasıl yorumlandığını öğrenir |
| 4 | Modern dönem sanat anlayışı ile postmodern çağın estetik görüşlerini karşılaştırır |
| 5 | Tüm bu teoriler ile kendi sanatsal ardalanını besler |
| 6 | Modern Sanat ve felsefe ile ilgili tartışma konuları geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||