Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım Vıı | MIM 401 | 7 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | MİMARİ TASARIM VI |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kentsel Tasarım |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HATİCE SENEM DOYDUK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL HAKKI DEMİR, Doç.Dr. HATİCE SENEM DOYDUK, SERKAN YETGİN, AYGEN EROL, MUHSİN KAPUCİ, MUSTAFA KASIM BOYACI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Proje tasarım aşamalarındaki farklı mimari tasarım standartlarını öğrenmesini sağlamak; kentsel dokuda tasarım probleminin doğasına uygun yöntem bulunması, tasarımcının kişisel ilgi ve becerilerini yansıtan veri toplama, analiz, toplu yaşam alan programı geliştirme süreçlerinin geliştirilmesi ve uygulanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Kentsel tasarımın teorik ve pratik açılarıne ve birbirleriyle ilişkilerine dair bir giriş ve tasarımda paydaşlarıyla etkileşimi sağlamak aynı zamanda gerekliliği olan detay geliştirmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çeşitli ve karmaşık mimari tasarım metotları araçlarını tutarlı bir projede biraraya getirebilecektir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Tasarım için gerekli teorik ve teknik becerileri uygulayabilmek | Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Yazılı ve görsel teknikleri kullanarak mimari projelere ilişkin verileri ve bilgileri toplayabilecek ve özetleyebilecektir. | Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Çözümleme ve geliştirme sürecinin ürünü olan bir mimari tasarım projesini belgeleyebilecek ve sunumunu yapabilecektir | Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Verilen bağlamı analiz edebilecek ve bu analizlerin sonuçlarını gelişen konsept fikri ile birlikte vurgulayan mimari tasarım projesi geliştirebilecektir | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş / Araştırma & Analiz | Arazi Analiz ve Atolye Çalışması |
2 | Arazi Araştırma & Analiz | Sunum |
3 | Tasarım Konsepti | Teori Okumalar |
4 | Tasarım Konsepti | Okumalar |
5 | Tasarım Konsepti | Okumalar / Model Yapımı |
6 | Tasarım Konsepti | Mimari Çizim / Model Yapımı |
7 | Tasarım Konsepti / Projesi | Mimari Çizim / Model Yapımı |
8 | Tasarım Projesi | Mimari Çizim / Model Yapımı |
9 | Tasarım Projesi | Eskiz ve Maket Çalışmaları |
10 | 2. Ara Jüri | Sunum |
11 | Tasarım Projesi | Eskiz ve Maket Çalışmaları |
12 | Tasarım Projesi | Eskiz ve Maket Çalışmaları |
13 | Ön Final Değerlendirmesi | Eskiz ve Maket Çalışmaları |
14 | Final Jürisi | Sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dönem boyunca iki ara juri yapılır. Tüm öğrencilere açık olarak yapılan bu değerlendirmelerde jüri üyeleri, öğrencilerin "prje teslim yönergesi"ne uygun sundukları paftalar sözlü olarak da açıkladıkları projeleri ile ilgili eleştirilerini yaparlar. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Proje / Tasarım | 80 |
Toplam | 100 |
1. Final | 55 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 40 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |