Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimari Tasarım III | MIM 201 | 3 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İLKER ERDOĞMUŞ |
Dersi Verenler | MİMAR MEHMET İHSAN TEZEMİR, Prof.Dr. TAHSİN TURĞAY, Öğr.Gör. BORA ALTINIŞIK, MEHMET NURALP PAKER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, basit programlı bir yapı tasarlayarak, mimari tasarımın çok boyutlu niteliğinin kavratılması amaç edinilmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu derste fonksiyonel karmaşası ve programatik ağırlığı en aza indirgenmiş bir problem ile eğimli arazi, eğimli çatı, doğal aydınlatma ve havalandırma üzerinde durulacaktır. Öğrencilerin dersin sonunda form, fonksiyon, taşıyıcı sistem, mekan hiyerarşisi ve çevre ile ilişkiler konusunda tutarlı bir öneri proje sunması gerekmektedir. Örnek proje konuları: Kır restoranı, Tren istasyonu, Vapur iskelesi, Aktivite Merkezleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küçük ölçekli bir tasarım problemine her yönüyle yanıt verebilecek yeterliliği kazanacaktır | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Bir yapının doğayla uyumu konusunda bilinç kazanacaktır. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Strüktür, malzeme seçimi gibi konularda farkındalık kazanacaktır. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Karmaşık detayları olmayan bir projenin teknik detaylarını çizebilecek kadar mimari çizim konvansiyonlarını kullanabilme yeteneği kazanacaktır. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş 1. proje konusu tanıtımı, Teknik Gezi: Proje Arazisi gezisi | Ders ve Teknik Gezi |
2 | Arazi analizi sunumları, Örnek çalışma sunumları | Sunum ve Tartışma |
3 | Kavramsal tasarımın geliştirilmesi (1/200) | Masa Kritiği |
4 | Kavramsal tasarımın geliştirilmesi (1/200) | Masa Kritiği |
5 | Mimari projenin geliştirilmesi (1/100) | Masa Kritiği |
6 | Mimari projenin geliştirilmesi (1/100) | Masa Kritiği |
7 | Birinci Projenin final jürisi | Sunum ve Değerlendirme |
8 | 2. proje konusu tanıtımı, Teknik Gezi: Proje Arazisi gezisi | Ders ve Teknik Gezi |
9 | Arazi analizi sunumarı, Örnek çalışma sunumları | Sunum ve Tartışma |
10 | Kavramsal tasarımın geliştirilmesi (1/200) | Masa Kritiği |
11 | Kavramsal tasarımın geliştirilmesi (1/200) | Masa Kritiği |
12 | Mimari projenin geliştirilmesi (1/100) | Masa Kritiği |
13 | Mimari projenin geliştirilmesi (1/100) | Masa Kritiği |
14 | Jüri | Sunum ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
-Hertzberger, Herman. Space and the architect: lessons in architecture 2. Rotterdam : 010 Publishers, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Proje / Tasarım | 15 |
2. Proje / Tasarım | 35 |
3. Proje / Tasarım | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 290 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |