| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eskiz ve Tasarım İlkeleri I | RSM 325 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. ŞİRİN YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yaratım süreci içerisinde tekniğin artistik üretime etkisi.Malzeme hakimiyeti kadar uçucu kaçıcı fikirlerin görsel formunu bulmak deney ve varyasyon arasındaki yaratıcı ilişkinin keşfi dersin temel amacıdır. |
| Dersin İçeriği | Sanatçılardan eskiz ve ön çalışma örneklerinin incelenmesi uygulamaya geçmeden önceki fikir aşaması ve sonuç arsındaki ilişkinin irdelenmesi ve bir kavram doğrultusunda uygulama ve fikir geliştirme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Farklı tasarım yöntemleri ve teknikleri ayırt eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
| 2 | tasarım ve fikre en uygun anlatım malzemesini ve tekniği seçer uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
| 3 | Fikir ve tasarım arasındaki ilişkiyi kurgular | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
| 4 | Tasarım ve kavram arasında en etkili ilişkiyi kuracak tekniği belirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Proje / Tasarım, |
| 5 | Kendi artistik çalışmaları için gerekli olan malzeme,teknik arasında kordinasyonu gerçekleştirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Poşhad,eskiz,kroki,taslak,skeç nedir tasarım aşamasındaki rolü incelenmesi. | |
| 2 | Çizgisel ,lekesel tonal anlatım olanakalrı | |
| 3 | Konu(kavram ,fikir,tema) tasarım ve eskiz arasındaki ilişki | |
| 4 | Deneysel yaklaşımlar sanatçı eskizleri ve yapıta dönüşmüş eskizlerin incelenmesi | |
| 5 | Konunun belirlenmesi konu destekleyecek malzeme ve tekniğin kullanılması ( | |
| 6 | Tasarım temel ilkeleri | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Birim form oluşturma (soyutlama, geometrik algı, transformasyon, metamorfoz) | |
| 9 | Birim form üzerinden varyasyon(çeşitleme) yapma | |
| 10 | Tasarım temel ilkeleri kadraj belirleme | |
| 11 | Fon form ilişkisi oluşturma | |
| 12 | Kolaj, taramaucu,kuru kalem v.b farklı teknikleri eş zamanlı kullanama | |
| 13 | Malzeme Kolajı , Fikir kolajı | |
| 14 | Final sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Farklı tasarım yöntemleri ve teknikleri ayırt eder. |
| 2 | tasarım ve fikre en uygun anlatım malzemesini ve tekniği seçer uygular |
| 3 | Fikir ve tasarım arasındaki ilişkiyi kurgular |
| 4 | Tasarım ve kavram arasında en etkili ilişkiyi kuracak tekniği belirler |
| 5 | Kendi artistik çalışmaları için gerekli olan malzeme,teknik arasında kordinasyonu gerçekleştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 107 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||