Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gerçeklik ve Soyutlama I RSM 331 5 1 + 2 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi GÜLSEREN BUDUMLU İLDEŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Gerçeklik ve Soyutlama dersi sanat eğitiminin değerleri içinde öğrenci yaratıcılığını geliştirilmesi yöntemlerinin verildiği anlatım ve uygulama ağırlıklı bir derstir. Doğa ile insan arasındaki ilişkileri, yaklaşımları çizgi, renk ve imge yorumları ile kavramsallaştırarak somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına geçiş yöntemleri, biçimlendirme bilgisi verilir.
Dersin İçeriği Nesne tanımlaması. Nesnenin dış ve içyapısının etüt edilmesi Nesnelerin görüntüsünün deforme edilmesi Realiteden ayrıntının özetlenip yalınlaştırılması. Sistematik deformasyon. Ölçülü soyutlama. Var olan ve doğallıktan uzaklaşılarak ruhsal gerçeğe ulaşarak kavramsal sanat çalışmaları yapar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Doğayı gözlemleyerek organik ve inorganik objeleri çözümleyerek, gerçeğin kurgu düzenini öğrebilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo,
2 Doğayla ilişkileri yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimseyerek uygulama çalışmaları yapabilir Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo,
3 Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır ve ifade edebilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım, Portfolyo,
4 Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir, yorumlayarak tasarlayabilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
5 Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratarak yerini belirleyebilir Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
6 Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsündeki derinliği, ışığı, gölgeye farklı biçimde yansıtabilir Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kompozisyon teknikleri
2 Kâğıt üzerine desen çizimi
3 Çizim tekniklerinin karşılaştırmasını yapmak
4 Öğrenci resimleri üzerinde teknikleri göstermek
5 Tuval üzerine yağlıboya resim
6 Tuval üzerine yağlıboya resim
7 Tuval üzerine yağlıboya resim
8 Resim sanatında soyutlama gereksinimi
9 Modern resim sanatıyla 17. 18. yy resim sanatını kıyaslama
10 Doğu ve batı sanatı farklılıklarının anlatımı
11 Soyutlama denemeler
12 Çağdaş sanat ve yeni medyanın anlatımı
13 Soyutlama denemeler
14 Soyutlama denemeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Erinç, Sıtkı Resmin Eleştirisi Üzerine, Ütopya Yayınevi. İstanbul 2004; Worringer,Wilhelm Soyutlama ve Özdeşleyim.Remzi Kitabevi,İstanbul; Berger, John. Görme Biçimleri. Methis Yayınları, İstanbul 2004; Tanilli, Server. Uygarlık Tarihi.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
1. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Sözlü Sınav 4 3 12
Performans Görevi (Laboratuvar) 4 3 12
Toplam İş Yükü 123
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,92
Dersin AKTS Kredisi 4