Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Yazı ve Araştırma Teknikleri | ILA 333 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel yazı ve araştırma tekniklerini, tez konusu belirleme ve yazma sürecini, genel olarak gramer ve noktalama işaretlerini örneklerle öğretmek |
Dersin İçeriği | Bilimsel yazı için gerekli araştırma teknikleri, ödev ve tez yazım kuralları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel yazıyı diğer yazı türlerinden ayıran temel özellikleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Bilimsel yazıda kullanılan araştırma tekniklerini uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Tez ve ödev yazarken uyması gereken teknik kuralları bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, | Sınav , |
4 | Dipnot gösterme biçimlerini öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Genel gramer kurallarını ve noktalama işaretlerinin nasıl kullanılacağını öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Bitirme, Yüksek Lisans ve Doktora tezi arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Yazının Mahiyeti | |
2 | Bilimsel Yazıda Problem Alanı Belirleme ve Araştırma Evresinin Oluşturulması | |
3 | Bilimsel Yazıda Kullanılan Araştırma Teknikleri (Literal Tarama, Katalog İnceleme, Olay İncelemesi, Anket, Ansiklopedik Maddeler Eşliğinde Genel Hattı Ortaya Koyma, Fişleme | |
4 | Tez başlığı seçme, İçindekiler ve Önsöz" Yazımı Hakkında Teknik Bilgiler | |
5 | Giriş Yazımı Konusunda Teknik Bilgiler | |
6 | Bilimsel Yazılarda Ana Konunun Kategorize Edilmesi | |
7 | Sonuç ve Bibliyografya Hazırlama Teknikleri | |
8 | Bilimsel Yazılarda Dipnot Kullanma Teknikleri (APA) | |
9 | Bilimsel Yazılarda Dipnot Kullanma Teknikleri (MLA ve CHICAGO) | |
10 | Genel Gramer Bilgisi | |
11 | Noktalama İşaretleri | |
12 | Tez Önerisi Hazırlama Kuralları | |
13 | Bitirme Tezi Örneği İnceleme | |
14 | Yüksek Lisans ve Doktora Tezi Örneklerini İnceleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Niyazi KARASAR, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2012. |
Ders Kaynakları | 1. Orhan TÜKRDOĞAN, Bilimsel Araştırma Metodolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okuyabilir ve metnin amacına uygun yorum yapabilir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapça bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını bilir; mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırmalar yapabilir ve İslam hukukunu hukuk tarihi açısından değerlendirebilir. | ||||||
5 | İslam inanç esaslarını akıl ve nakil çerçevesinde bilir ve Kelam problemlerinin bilimsel metotlarla çözümüne dair fikir yürütebilir. | ||||||
6 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. | ||||||
7 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
8 | Dini eğitim tarihi ile dini ve modern eğitim metotları hakkında bilgi sahibidir. Bu metotları din eğitiminde kullanabilir. Muhakeme gücü ve doğru düşünme yeteneği gelişir, kişisel güveni artar. | ||||||
9 | Din ve dini konular hakkında felsefi, sosyolojik ve psikolojik olarak düşünebilir. Müslüman düşünürler tarafından ortaya konulan düşünce konuları ve tarihi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||
10 | İnsanlığın düşünce seyrinin tarihi hakkında, yaşayan ve mensubu kalmamış dinler konusunda ana hatlarıyla bilgi sahibidir. Dinler arası mukayese yapabilir. | ||||||
11 | İslam Tarihi’nin çeşitli dönemlerini bilir; İslam medeniyet ve bilimine siyasî, kültürel ve sosyal tarih açısından disiplinler arası, metodolojik, sentezci ve eleştirel bir bakış açısıyla bakabilir. | ||||||
12 | Türk İslam Edebiyatı’nın formlarını tanır ve bu formlara ait örnekleri okuyup anlayabilir. Genel müzik nazariyatı bilgileri yanında Türk Din Musikisi formları hakkında bilgi sahibi olup uygulama yapabilir. Mimarî ve tezyini sanatlarının tarihini, özelliklerini bilir. Estetik düşünce anlayışına sahiptir. | ||||||
13 | Dini Bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. Bilimsel çalışmalarda bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
14 | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |