Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat-Din İlişkisi | ILA 388 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Edebiyatın dinle ilişkisini siyasî bağlamda incelemek |
Dersin İçeriği | Edebiyatla İslâmî değerler arasındaki bağlantıyı önemli ve meşhur edebî eserler ışığında anlamak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Edebiyatla din arasındaki ilişkiyi tanımlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | İslâm Öncesi sözlü geleneği ve bu dönemin edebî özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | 3. Edebiyat-din ilişkisi bağlamında Hikmet geleneğini anlatır. | Tartışma, Rol Oynama, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | 4. Anadolu Selçuklu devletindeki din-edebiyat ilişkisini analiz eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | 5. Makâlât, Mesnevî ve Yûnus Divanı gibi temel edebî-dinî eserleri ve özelliklerini listeler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
6 | 6. Vesîletün-Necat, Tazarru-nâme, Hadîkatüs-Süedâ ve Hayriyye gibi mühim eserlerdeki dinî ve edebî özelliklerini bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslâm öncesi Türk topluluklarında din-edebiyat ilişkisi | |
2 | Karahanlı Devletinde din algısı ve edebiyat | |
3 | Hikmet geleneği | |
4 | İslâmî kaynaklardan Akaid ve Kelâmın Edebiyat ile İlişkisi | |
5 | İslâmî kaynaklardan Tefsir ve Hadisin Edebiyat ile İlişkisi | |
6 | Anadolu Selçuklu devletinde din-sanat-edebiyat ilişkisi (Sosyolojik-mimari-edebî ve kültürel boyut) | |
7 | H. Bektâş-ı Velînin Makâlât eserinin din-edebiyat ilişkisi açısından değerlendirilmesi | |
8 | Mevlânânın Mesnevî-i Manevî eserinin tasavvuf-edebiyat ilişkisi açısından değerlendirilmesi | |
9 | Yûnus Emre Divanınında tasavvuf-edebiyat ilişkisi | |
10 | Süleyman Çelebînin Vesîletün-Necât eserinde din-edebiyat ilişkisi | |
11 | Sinan Paşanın Tazarru-nâme eserinin incelenmesi | |
12 | Fuzûlînin Hadîkatüs-Süedâ eserinde din-edebiyat ilişkisi | |
13 | Nabînin Hayriyye eserinde din-edebiyat ilişkisi | |
14 | Şeyh Galip Dede Divanında din-edebiyat ilişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları |
1. Ahmed Hamdi TANPINAR, XIX. Asrı Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X | ||||||
12 | X | ||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |