Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Eğitimi | ILA 301 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kübra Cevherli |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin din eğitimi ile ilgili kavramları dini gelişim ve öğrenme teorileri,din eğitimi ve öğretiminin uygulama alanları, Türkiyede din eğitiminin tarihi ve bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları konusunda bilgilendirmeyi hedeflemektedir |
Dersin İçeriği | Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiyede din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Türkiyede din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | Etkin yaygın din eğitimi konusunda önermelerde bulunur | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
7 | Din eğitimi bilimi alanındaki farklı yönelişleri değerlendirir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
8 | Din Eğitimi Biliminin temel özelliklerini tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
9 | Mesleki din eğitiminin özelliklerini ve sorunlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
10 | Din Eğitim- öğretiminin farklı uygulama alanlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanları | |
2 | Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili bazı kavramlar | |
3 | Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi ve din eğitimi yaklaşımları | |
4 | Bazı dini gelişim teorileri ve öğrenme | |
5 | Türkiyede din öğretiminin tarihsel gelişimi | |
6 | Türkiyede din eğitiminin hukuki dayanakları | |
7 | Din eğitimi ve öğretiminde ilke ve yöntemler | |
8 | Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri | |
9 | Diyanet İşleri Başkanlığı ve din eğitimi ve hizmetleri | |
10 | Kuran Kursu öğreticiliği ve nitelikleri | |
11 | Yüksek din öğretimi | |
12 | Din dersi öğretmeni yetiştirme ve yeterlilikleri | |
13 | Ailede din eğitim ve öğretiminin mahiyeti | |
14 | Bazı Avrupa ülkelerinde din eğitimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Cebeci, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara, Akçağ Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar |
2 | Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır |
3 | Türkiyede din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir |
4 | Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır |
5 | Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder |
6 | Etkin yaygın din eğitimi konusunda önermelerde bulunur |
7 | Din eğitimi bilimi alanındaki farklı yönelişleri değerlendirir |
8 | Din Eğitimi Biliminin temel özelliklerini tahlil eder |
9 | Mesleki din eğitiminin özelliklerini ve sorunlarını açıklar |
10 | Din Eğitim- öğretiminin farklı uygulama alanlarını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |