Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hadis I ILA 102 2 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Prof. Dr. Abdullah AYDINLI, Prof. Dr. Erdinç AHATLI, Doç. Dr. Hayati YILMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Şule Yüksel UYSAL

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Hz. Peygamber´e vahyin gelişini anlatan rivayetler ile ilmin önemi ve kapsamı, âlimin değeri ve bazı özelliklerine ilişkin hadislerin özgün metinlerden okunması ve anlaşılması konusunda birikim kazandırmak

Dersin İçeriği

Bu derste vahyin başlangıcı ve ilim konusu, Buhârî´nin Sahîh´inin "Bed´ü´l-vahy" ve "Kitâbul-İlm" bölümündeki hadislerin sened ve metin yönüyle incelenmesinden hareketle ele alınmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Metin anlama metodlarını uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Toplumsal davranış kuralları açısından hadislerdeki verileri değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
8 Sünnetin sosyal ve fizik çevreye bakışını yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hz. Peygamber´e vahyin gelişini anlatan rivayetler
2 İlmin fazileti ve âlimin kendisine sorulan sorulara cevap verme tarzı
3 Kıraat ve münâvele yöntemiyle hadis öğrenmek
4 İlimde ince anlayış sahibi olmak ve küçük yaştakilerin hadis öğrenmesi
5 Hz. Peygamber´in inananları ilme teşvik etmesi
6 İlim öğrenmek için arkadaşıyla nöbetleşmek
7 Kadınların eğitim ve öğretimi
8 İlmin yazılarak kayıt altına alınması
9 Geceleyin ilim tahsil etmek
10 İlmi ezberleyerek bellemek
11 Âlim kişide olması gereken bazı özellikler
12 İlimle ilgili bazı âyetlerin açıklanması
13 İlim öğrenirken çekingen davranma
14 Mescid içerisinde ilim öğretmek
Kaynaklar
Ders Notu

Buhârî, el-Câmi'u's-sahîh (Bedu'l-vahy, İlim)

Ders Kaynakları

1. Buhârî, el-Câmius-sahîh
2. Kastallânî, İrşâdüs-sârî
3. İbn Hacer, Fethu´l-bârî
4. Aynî, Umdetü´l-kârî

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 20 40
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6