Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Pazarlama SBF 480 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe / İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK,
Dersin Yardımcıları Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Pazarlama alanında stratejik bakış açısı kazandırmak bu dersin temel hedefidir.
Dersin İçeriği Bu derste pazarlamaya stratejik bakış ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Stratejik pazarlama planını anlatır Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Proje / Tasarım,
3 SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Tartışma, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav ,
5 Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, Ödev, Sınav ,
7 Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, Ödev, Sınav , Sözlü Sınav,
8 Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav ,
9 Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular Problem Çözme, Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
10 Sektör analizi yapar ve çıkarımlarda bulunur Tartışma, Örnek Olay, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Stratejik Düşünme Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul: Mediacat Yayınları, ss. 1- 52.
2 Stratejik Pazarlama Hedefleri Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul, ss. 47-77.
3 Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58.
4 İşletmenin Analizi Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 65-90.
5 Müşteri Analizleri Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 95-150.
6 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 155-178.
7 Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota Yayınları, ss. 260-280.
8 Pazarlama Stratejileri Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 22-45
9 ARASINAV BAŞARILAR
10 Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 46-55
11 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 60-75
12 Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 79-95
13 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları, Mediacat yayınları, İstanbul, ss. 53-144.
14 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat Yayınları, İstanbul, ss.140-220.
Kaynaklar
Ders Notu Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma X
2 Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. X
3 Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgili olma. X
4 Uluslararası iktisat teorisi ve politikası hakkında bilgili olma. X
5 İktisadın sosyal bir bilim olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. X
6 Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. X
7 Genel işletme yönetimi, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. X
8 Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. X
9 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. X
10 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde muhasebe bilgisine sahip olma. X
11 Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. X
12 Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanabilme X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 78
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,12
Dersin AKTS Kredisi 5