Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İlişkiler Teorisi | ULI 203 | 3 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. OSAMA AMOUR, Prof.Dr. TUNCAY KARDAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ensar Muslu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası İlişkiler disiplininde geliştirilen eski ve yeni teorilerin tanıtımı. |
Dersin İçeriği | Bu ders öğrencilerin kuram ve kavramlar çerçevesinde olaylara bakabilmesini sağlamak amacıyla düzenlenecektir. Hâkim kuramların öğretilmesinin yanında sosyal teorideki yeni yaklaşımlara paralel olarak öğrencilerin Uİ teorilerini yeniden düşünmelerine olanak sağlanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uİ disiplinindeki önemli teorik yaklaşımlardan haberdar olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Hâkim ve yeni gelişmekte olan kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Güncel uluslararası hadiselerin teorik ve kavramsal arka planını açığa çıkarmayı bilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Teori Nedir? Niçin ihtiyaç duyarız? | |
2 | Kavramsal Konular: Devlet, Aktör, Yapı, Kültür | |
3 | Metodolojik Konular: Dünya politikası nasıl çalışılır? | |
4 | Teori ve pratikte realizm | |
5 | Klasik realizm | |
6 | Neo-realizm | |
7 | Ofansif Realizm | |
8 | Neo Klasik Realizm | |
9 | Liberalizm - Çoğulculuk | |
10 | Kurumsal Liberalism | |
11 | Marksizm ve Uluslararası İlişkiler | |
12 | Dünya Sistemi Teorisi | |
13 | Yeşil Politikalar | |
14 | Sonuç: Sonrası ne? |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Scott Burchill et. al. (2005) Theories of International Relations, New York: Palgrave Macmillan, (third edition) |
Ders Kaynakları | Tim Dunne, Milja Kurki and Steve Smith (eds.), (2007) International Relations Theories: Discipline and Diversity, New York: Oxford University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | X | |||||
14 | Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme | X | |||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |