| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Transfüzyon İmmunohematolojisi | KBT 507 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ALTINDİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Transfüzyonda önem taşıyan antijen ve antikorlar ile rol oynadıkları klinik durumlar hakkında teorik bilgi vermek ve bunlarla ilgili laboratuar testerini kullanma ve yorumlama becerisi kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Transfüzyon ile ilgili klinik problemleri çözmek için gereken testleri bilmek, uygulamak ve yorumlamak, yeni yöntemler |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kan gruplarının özelliklerini bilmek | Soru-Cevap, | Performans Görevi, |
| 2 | Majör ve minör kan gruplarını saptamak | Anlatım, | Performans Görevi, |
| 3 | Uygunluk testlerini bilmek, uygulamak ve yorumlamak | ||
| 4 | Transfüzyon ile ilgili klinik problemleri çözmek için gereken testleri bilmek, uygulamak ve yorumlamak | ||
| 5 | rombosit ve lökosit antijenlerinin transfüzyon açısından önemini bilmek |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kan Grupları (tanım, terminoloji, genetik, yapı ve işlevler) | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 2 | BO kan grubu sistemi | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 3 | Rh kan grubu sistemi | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 4 | Diğer eritrosit antijenleri | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 5 | Kan gruplama yöntemleri ve kan gruplamada standartlar | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 6 | Uygunluk testleri ve klinik önemi | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 7 | Uygunluk testleri ve klinik önemi | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 8 | Kan gruplamada moleküler tanı yöntemleri | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 9 | İmmünohematoloji laboratuvarında problem çözümü ve ek testler | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 10 | HLA sistemi ve transfüzyondaki önemi | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 11 | Trombosit antijenleri, granülosit antijenleri ve klinik önemi | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 12 | Alloimmünizasyon ve hemolitik transfüzyon reaksiyonlarına yaklaşım | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 13 | Transfüzyonun immunolojik komplikasyonları | Kaynak tarama ve ön okuma |
| 14 | Transfüzyonun immunolojik komplikasyonları | Kaynak tarama ve ön okuma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ulusal kan ve kan ürünleri rehberi (TC Sağlık Bakanlığı) Kan gruplarına giriş (Geoff Daniels-Imelda Bromilow), (çeviren LT Kumaş. Ed: Y Heper) Technical Manuel (American Association of Bood Banks) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kan grupları ve belirleme yöntemleri | X | |||||
| 2 | Transfüzyon reaksiyonları | X | |||||
| 3 | Kan bankası işleyiş ve pratiği | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Kan gruplarının özelliklerini bilmek | |||
| 2 | Majör ve minör kan gruplarını saptamak | |||
| 3 | Uygunluk testlerini bilmek, uygulamak ve yorumlamak | |||
| 4 | Transfüzyon ile ilgili klinik problemleri çözmek için gereken testleri bilmek, uygulamak ve yorumlamak | |||
| 5 | rombosit ve lökosit antijenlerinin transfüzyon açısından önemini bilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 90 |
| 1. Ödev | 5 |
| 2. Ödev | 5 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 2 | 2 | 4 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||