Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nükleer Tıp | IAY 213 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Radyoizotop/Radyonüklid maddelerin Nükleer tıpta kullanımı, Nükleer tıbbın hastalıkların teşhis ve tedavisinde kullanımı ile Nükleer tıp uygulamalarının öğrenimi |
Dersin İçeriği | Nükleer Tıbbın önemi, Radyasyon fiziği, Radyasyon doz birimleri, Radyasyon sayım cihazları, Radyoizotoplar-radyofarmostik maddeler, Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması, Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri, Radyonüklid Metodları ve Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri, Radyoloji ve Radyoloji Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Radyasyon fiziğini öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Radyasyon doz birimleri öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Radyasyon sayım cihazlarını ve kullanımını öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Radyasyonun biyolojik etkilerini öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Radyoaktif kirlenmenin temizlenmesi öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Radyonüklid Metodlarını öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemlerini öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Radyoloji ve Radyoloji Uygulamalarını öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nükleer Tıpa Giriş | |
2 | Radyasyon fiziği | |
3 | Radyasyon fiziği | |
4 | Radyasyon doz birimleri | |
5 | Radyasyon sayım cihazları | |
6 | Radyoizotoplar-radyofarmostikler | |
7 | Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması | |
8 | Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması | |
9 | Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Radyonüklid Metodları | |
12 | Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri | |
13 | Radyoloji ve Uygulamaları | |
14 | Radyoloji ve Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof. Dr. Adalet, I.;Prof. Dr. Mudun, A.; Prof. Dr. Ünal, S.;N.; Doç. Dr. Türkmen, C.; Nükleer Tıp Ders Kitabı; İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5041. ISBN No: 978-975-404-902-2. İstanbul , 2012 [2] Görpe ,Ali; Pratik Nükleer Tıp; İst. İTF , 1992 [3] Yeğin , M.Münip; Genel Nükleer Tıp; Erzurum : Atatürk Üniv., 1985 |
Ders Kaynakları | [4] Dersin Hocasının Ders Notu |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |