Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nükleer Tıp IAY 213 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Radyoizotop/Radyonüklid maddelerin Nükleer tıpta kullanımı, Nükleer tıbbın hastalıkların teşhis ve tedavisinde kullanımı ile Nükleer tıp uygulamalarının öğrenimi
Dersin İçeriği Nükleer Tıbbın önemi, Radyasyon fiziği, Radyasyon doz birimleri, Radyasyon sayım cihazları, Radyoizotoplar-radyofarmostik maddeler, Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması, Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri, Radyonüklid Metodları ve Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri, Radyoloji ve Radyoloji Uygulamaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Radyasyon fiziğini öğrenir Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Radyasyon doz birimleri öğrenir Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Radyasyon sayım cihazlarını ve kullanımını öğrenir Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri öğrenir Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Radyasyonun biyolojik etkilerini öğrenir Anlatım, Sınav , Ödev,
6 Radyoaktif kirlenmenin temizlenmesi öğrenir Anlatım, Sınav , Ödev,
7 Radyonüklid Metodlarını öğrenir Anlatım, Sınav , Ödev,
8 Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemlerini öğrenir Anlatım, Sınav , Ödev,
9 Radyoloji ve Radyoloji Uygulamalarını öğrenir Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Nükleer Tıpa Giriş
2 Radyasyon fiziği
3 Radyasyon fiziği
4 Radyasyon doz birimleri
5 Radyasyon sayım cihazları
6 Radyoizotoplar-radyofarmostikler
7 Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması
8 Radyasyonun Hücresel Düzeyde Etki Mekanizması
9 Radyasyon tehlikelerinden korunma yöntemleri
10 Yıl içi sınavı
11 Radyonüklid Metodları
12 Nükleer Tıp Görüntüleme Yöntemleri
13 Radyoloji ve Uygulamaları
14 Radyoloji ve Uygulamaları
Kaynaklar
Ders Notu [1] Prof. Dr. Adalet, I.;Prof. Dr. Mudun, A.; Prof. Dr. Ünal, S.;N.; Doç. Dr. Türkmen, C.; Nükleer Tıp Ders Kitabı; İstanbul Üniversitesi Yayın No: 5041. ISBN No: 978-975-404-902-2. İstanbul , 2012
[2] Görpe ,Ali; Pratik Nükleer Tıp; İst. İTF , 1992
[3] Yeğin , M.Münip; Genel Nükleer Tıp; Erzurum : Atatürk Üniv., 1985
Ders Kaynakları [4] Dersin Hocasının Ders Notu
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanına ilişkin terimleri açıklar. X
2 Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
3 Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. X
4 Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. X
5 Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. X
6 Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. X
7 İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. X
8 Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. X
9 İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. X
10 Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. X
11 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. X
12 Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. X
13 Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. X
14 Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. X
15 Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. X
16 Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. X
17 Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 107
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,28
Dersin AKTS Kredisi 4