Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizik | OPT 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TALHA ZAFER |
Dersi Verenler | MURAT TEPEÇINAR, Öğr.Gör. İSMAİL HAKKI YEMENOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konularından mekanik hakkında bilgiler aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Fiziksel büyüklükler, standartlar ve birimler, vektörler ve skaler büyüklükler, newton kanunları, hareket kanunları, bir ve iki boyutta hareket, atışlar, iş-kinetik enerji, potansiyel enerji, enerji korunumu, itme momentum ve çarpışmalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
2 | Fizik konularında düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Fiziğin günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Optisyenlik programı eğitiminde gerekli görülen temel fizik kavramlarını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme ve boyut analizi, birimler | |
2 | Vektörler ve vektörel analizler | |
3 | Bir boyutta hareket | |
4 | Yol, hız, ivme ve hareket denklemleri | |
5 | İki boyutta hareket | |
6 | Eğik atış, dairesel hareket, (klasik)bağıl hareket | |
7 | Hareket kanunları: newton kanunları, kütle, kütle çekimi,ağırlık. | |
8 | Sürtünmeli ve sürtünmesiz hareketler. | |
9 | Dairesel hareket: düzgün ve düzgün olmayan daireselhareket, ivmeli referans sistemlerinde hareket | |
10 | Arasınav | |
11 | İş ve kinetik enerji: sabit kuvvetin yaptığı iş | |
12 | Kinetik enerji; iş-kinetik enerjiteoremi; güç; yüksek hızlarda kinetik enerji | |
13 | Enerji korunumu ve iş enerji teoremi | |
14 | Çarpışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Serway R.A., Beichner J., Jewett J.W. 2000; Fen ve Mühendisler için Fizik, Palme Yayınevi, Ankara. 2. Bueche, J.F., Jerde, D.A., 2003; Fizik İlkeleri, Palme Yayınevi, Ankara. 2- Richards, Sears, Wehr, Zemansky, ( Çev: Domaniç, F., TACER, L., MURAT, Y., Modern Üniversite Fiziği, C.I,Çağlayan Kitabevi,İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanına ilişkin terimleri açıklar. | X | |||||
2 | Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını , bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
3 | Optisyenlik Programı alanında, temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
4 | Optisyenlik Programı alanındaki temel düzeyde bilgiyi uygulayabilme yetisine sahiptir. | X | |||||
5 | Birey ve halk sağlığı ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
6 | Optisyenlik Programı alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
7 | İşyeri ve mağaza yönetimi için gerekli bilgi, tecrübe ve nezaket kurallarına sahiptir. | X | |||||
8 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | İnsan vücudunun göz anatomisine hakim olabilmelidir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme bilincine, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | |||||
11 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir düzeyde geliştirir. | X | |||||
12 | Bilgi ve iletişim becerilerini kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen yetkinlikte olunmalıdır. | X | |||||
13 | Gelişen teknolojiye ve ürünleri yakından takip ederek kendisinin ihtiyaç duyduğu yeni olanaklara ulaşmada hevesli olmalıdır. | X | |||||
14 | Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilmelidir. | X | |||||
15 | Temel optik aletler ve cihazları kusursuz bir biçimde kullanarak, gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları ve makineleri kullanabilmelidir. | X | |||||
16 | Göz ve görme sağlığı ve hastalıkları hakkında temel bilgilere sahip olabilmelidir. | X | |||||
17 | Sağlık hizmetlerinin Türkiye’de örgütlenme şeklini ve kendi disiplininin bu örgütlenme içindeki yerini anlayabilmelidir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |