Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güncel ve Kısa Süreli Psikolojik Danışma Yaklaşımları ve Teknikler | EPH 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bireysel ve grupla psikolojik danışma konusunda güncel ve kısa süreli danışma yaklaşımları hakkında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Güncel ve kısa süreli danışma yaklaşımlarının gözden geçirilmesi, yaklaşımların karşılaştırmalı olarak incelenmesi, söz konusu yaklaşımlarla ilgili süpervizyon çalışmalarının yapılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel ve kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Güncel ve kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımların temel kavramlarını, tekniklerini ve sürecini açıklar. | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Güncel ve kısa süreli psikolojik danışma yaklaşımları karşılaştırır. | Anlatım, | Sınav , |
4 | Danışan için uygun yaklaşımı ve tekniği belirleme konusunda beceri kazanır. | Anlatım, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | İlişkisel Kültürel Kuram | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Duygu Odaklı Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Bağlanma Terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Farkındalık Temeli Bilişsel Terapi | |
6 | Bilişsel Analitik Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Diyalektik Davranışçı Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Ara sınav | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Kabul ve Yüklenim Kuramı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Oyun Terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | EMDR | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Şema Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Psikodrama | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Terapi Yaklaşımlarının Karşılaştırılması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sklare, G. B. (2013). Çözüm odaklı kısa süreli psikolojik danışma (Okul danışmanları için). A. KAYA (Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi. Terzi Işık, Ş. ve Ergüner Tekinalp, B. (2013). Psikolojik danışmada güncel kuramlar. Ankara: Pegem Akademi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | X | |||||
5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | ||||||
7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | X | |||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |