Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim ve İnsan İlişkileri Kuramları EPH 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol Uğur

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır.

Dersin İçeriği

İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İletişim Süreçlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav ,
2 İletişimin İlkelerini sıralar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
3 İletişimin Çeşitlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
5 İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
6 İletişimin Önemini sorgular. Anlatım, Tartışma, Sınav ,
7 İletişim Kuramlarını tanımlar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
8 İletişim Araçlarını adlandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişimin Tanımı
2 İletişimin Süreçleri
3 İletişimin İlkeleri
4 İletişimin Çeşitleri
5 İletişimin Çeşitleri
6 Temel İletişim Unsurları
7 Ara Sınav
8 İletişim Teori ve Yöntemleri
9 İletişim Teori ve Yöntemleri
10 İletişimin Önemi
11 İletişim Kuramları
12 İletişim Araçları
13 İnsan İlişkilerinin İlkeleri
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Abacı, R. (2005). Yaşamın kalitelendirilmesi.  İstanbul: Form Stil Yayıncılık.

Dökmen, Ü. (2000). İletişim çatışmaları ve empati. Ankara: Remzi Kitapevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır.
2 Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. X
2 Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. X
3 Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır.
4 Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. X
4 Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. X
5 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
6 Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. X
6 Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. X
7 İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır.
8 Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. X
9 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır.
10 Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6