Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Psikolojik Danışma Kuramları | EPH 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Psikolojik danışma teknikleri ve psikolojik danışma kuramlarının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Psikolojik danışma teknikleri ve psikolojik danışma kuramları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik danışmanın temellerini tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Psikolojik danışma kuramlarının temel kavramlarını, tekniklerini ve sürecini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Strateji ve yöntem seçmeye ilişkin beceri kazanır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Psikolojik Danışma Kuramlarını (Psikanaliz, Jungcu Analiz ve Terapi, Adleryan Terapi, Varoluşcu Terapi, Birey Merkezli Terapi , Gestalt Terapi, Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi, Bilişsel-davranışçı Terapi, Gerçeklik Terapisi ve Transaksiyonel Analiz) tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Vakaya göre kuramları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojik Danışmanın Temelleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Psikanaliz | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Psikanaliz | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Jungcu Analiz ve Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Adleryan Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Varoluşçu Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Birey Merkezli Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Ara sınav | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Gestalt Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Akılcı Duygusal Davranışçı Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Bilişsel-davranışçı Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Gerçeklik Terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Transaksiyonel Analiz | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | Sharf, R.S.. (2011). Psikoterapi ve Psikolojik Danışma Kuramları, Kavramlar ve Önrek Olaylar (Çev. Nilüfer Voltan Acar),Nobel Yayınevi Corey, G. (2005). Psikolojik Danışma, Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları. Ankara: Mentis Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır. | ||||||
2 | Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | X | |||||
3 | Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır. | ||||||
4 | Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır. | X | |||||
5 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
6 | Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur. | X | |||||
7 | İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır. | ||||||
8 | Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir. | X | |||||
9 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır. | ||||||
10 | Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |